Renault Clio i Captur dostępne z fabryczną instalacją LPG. Ceny: rozsądne
Podano ceny Renault Clio i Captur z silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM i z fabryczną instalacją gazową. Dopłata w stosunku do wersji benzynowej przy Clio wynosi… obecnie zero złotych.
![Renault Clio](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/06/Renault-Clio-1.jpg)
Popularność instalacji LPG wydaje się w Polsce trochę przygasać. Jednym z powodów jest bogacenie się społeczeństwa: ludzi coraz częściej stać na tankowanie samochodów benzyną. Ważniejsze jest jednak coś innego. Zdecydowana większość nowszych aut ma silniki o skomplikowanej konstrukcji, najczęściej z bezpośrednim wtryskiem. Instalacje gazowe do takich motorów są droższe i trudniej je właściwie skonfigurować.
Auta z fabrycznym LPG to już zupełna rzadkość.
Na rynku są pojedyncze oferty tego typu i zazwyczaj „fabryczne” LPG okazuje się jednak montowane nie w fabryce, a w salonie lub w zaprzyjaźnionym warsztacie. Czasami przy takich instalacjach pojawiają się problemy z gwarancją na silnik i jego osprzęt.
Renault i Dacia poszły inną drogą.
Francuski koncern oferuje klientom samochody przerobione na alternatywne źródło zasilania w fabryce. Są objęte pełną gwarancją – tak, jak egzemplarze benzynowe. Niedawno red. Michał testował Dustera z LPG. Teraz Renault ujawniło ceny Clio i Captura w takiej samej wersji.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/01/renault-captur-2020-test-10.jpg)
Z instalacją gazową współpracuje tu jednostka 1.0 TCe o mocy 100 KM. Jak podaje Renault w materiałach prasowych, „silnik benzynowy TCe 100 od początku był zaprojektowany do zasilania gazem LPG”.
Zbiornik umieszczono w miejscu koła zapasowego.
W Clio mieszczą się 32 litry gazu, a w Capturze: 40. Przełączanie odbywa się automatycznie, ale jeśli kierowca chce, może to również zrobić ręcznie. Wlew ukryto pod klapką od baku.
![renault lpg ceny](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/01/renault-clio-e-tech-7.jpg)
Renault Clio i Captur z LPG: ceny
Clio z gazem w wersji Zen kosztuje cennikowo 60 900 zł. Odmiana benzynowa została wyceniona na 57 900 zł. Różnica wynosi więc 3000 zł, ale Renault oferuje teraz „ekobonus” dla klientów w wysokości 3000 zł właśnie. Czyli – przynajmniej dopóki promocja obowiązuje – można kupić Clio LPG w cenie wersji benzynowej. W cenniku nie ma za to wersji z gazem w innych odmianach wyposażenia. Bojowo wyglądające R.S. Line jeżdżące na „lepszym paliwie”? Nic z tego!
![renault lpg ceny](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/01/renault-clio-2019-6-1.jpg)
Captur 1.0 TCe LPG Zen kosztuje 70 900 zł, a Intens: 79 400 zł. „Automatu” z tym silnikiem nie ma – ani z LPG, ani w odmianie benzynowej.
Clio pewnie będzie popularne jako auto firmowe.
Dostawy jedzenia, samochód dla przedstawiciela handlowego albo serwisanta jakiegoś sprzętu – Clio z LPG powinno sprawdzić się tu idealnie. Z kolei Captur na gaz zapewne będzie kupowany przez trochę starszych klientów indywidualnych. Na dojazdy na działki dla tych, dla których Duster jest zbyt toporny albo ma niewłaściwy znaczek na masce.
![dacia duster 1.0 lpg](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/05/dacia-duster-lpg-15th-anniversary-35.jpg)
Nowych aut z LPG powinno być więcej. W końcu gaz to ekologiczne paliwo.