REKLAMA

Ten SUV zaraz będzie w Polsce. W Chinach już zamiata. Kluczowa jest cena

Jak poznać, że tani chiński samochód budzi zainteresowanie? Na przykład po tym, że w ciągu godziny od rozpoczęcia przedsprzedaży zbiera ponad 15 tys. zamówień.

Ten SUV zaraz będzie w Polsce. W Chinach już zamiata. Kluczowa jest cena
REKLAMA

W Chinach rozpoczęto przedsprzedaż SUV-a jednej z marek należącej do koncernu Stellantis. Leapmotor B10 niedługo powinien pojawić się w sprzedaży w Polsce, dołączając do model T03 i C10. Elektryczny Leapmotor B10 to pierwszy pojazd z czujnikiem LiDAR, który został wyceniony poniżej 120 000 juanów. Po przeliczeniu daje to 63,5 tys. zł. Oczywiście może być jeszcze taniej – decydując się na wersję bez czujnika, kwota spada do 109 800 juanów, czyli do 58 tys. zł. Jeszcze cztery dni temu pisaliśmy o Toyocie bZ3X, którą również wyceniono na 109 800 juanów. Widać, że w Chinach konkurencja nigdy nie śpi.

REKLAMA

Jeden milion juanów w godzinę

Na konkurencji skorzystają klienci. Pokazała to pierwsza godzina od rozpoczęcia przedsprzedaży modelu B10. Co prawda wniosek o licencję sprzedaży na terenie Chin złożono w grudniu 2024 roku, ale dopiero teraz umożliwiono zbieranie pierwszych zamówień. W 60 minut znalazło się łącznie 15 010 chętnych. Co oprócz ceny oferuje SUV segmentu C, na którego zdecydowało się tylu klientów?

Z tyłu wygląda jak Cayenne

Leapmotor B10 to samochód o wymiarach 4515 mm długości, 1885 mm szerokości, 1655 mm wysokości i rozstawie osi 2735 mm. Jego poziome światła LED mogą przypominać model Hyundai KONA, choć w kilku miejscach zdecydowano się przełamać ich ciągłą linię. Z tyłu przypomina dużego reprezentanta SUV-ów ze Stuttgartu, lecz nie należy traktować tego jako minus. Płaskie klamki zlicowane z karoserią mają pomóc w obniżeniu hałasu.

Wewnątrz Leapmotora B10 znajdują się dwa wyświetlacze – 8,8-calowy ekran za dwuramienną kierownicą posłuży jako zestaw wskaźników, a 14,6-calowy za system rozrywki połączony z 12 głośnikami. Klienci będą mieli do dyspozycji panoramiczny dach o powierzchni 2 metrów kwadratowych. Tunel środkowy umożliwi jednoczesne ładowanie dwóch telefonów, ale dopiero jazdy próbne wykażą, czy urządzenia będą irytować przesuwaniem się podczas jazdy. Do niecodziennych rozwiązań z pewnością można wliczyć mocowanie na stolik umieszczone naprzeciwko przedniego fotela pasażera.

Zasięg podobny do bZ3X

Standardową wersję samochodu oparto na silniku o mocy 177 KM. Mocniejsza odmiana oferuje 214 KM (też z jednego silnika) i przyspieszenie do 100 km/h w 6,8 sekundy. Według chińskiej normy CLTC, litowo-żelazowo-fosforanowy akumulator o pojemności 56,2 kWh wystarczy do pokonania 510 km. Wersję z większym zasięgiem wyposażono w nieco większy akumulator o pojemności 67,1 kWh, podwyższający zasięg do 600 km.

Dane Leapmotor mówią, że spośród 15 tys. zamówień aż 73 proc. klientów zdecydowało się na wersję z czujnikiem LiDAR. Nabywcy będą mogli korzystać z inteligentnego parkowania, omijania przeszkód i 24 innych funkcji. Najdroższa wersja B10 kosztuje 139 800 juanów, czyli 74 tys. zł. Niestety może okazać się, że gdy auto trafi do polskich salonów, jego ceny wyniosą 140 tys. zł. Ciekawe, czy też okaże się hitem.

REKLAMA

Czytaj więcej o Leapmotor:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-11T15:48:16+01:00
Aktualizacja: 2025-03-10T14:16:22+01:00
Aktualizacja: 2025-03-10T14:11:43+01:00
Aktualizacja: 2025-03-09T11:59:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-08T15:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-08T14:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-08T11:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-07T20:29:55+01:00
Aktualizacja: 2025-03-07T13:29:40+01:00
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA