Nadchodzi nowe spalinowe auto od Porsche. Macan może być trochę przerażony
Elektryczny Macan nie osiągnął przewidywanego sukcesu. Marka ze Stuttgartu potwierdziła plan wprowadzenia spalinowego następcy, przy okazji zdradzając kilka szczegółów o przyszłości 911.

Nie zrozumcie mnie źle. Najnowszy Macan jest dobrym samochodem elektrycznym na co dzień, ale… stracił to, czego oczekiwała duża część klientów. Tak, odmiana Turbo o mocy 639 KM sprawi, że przy przyspieszaniu zrobi wam się niedobrze, ale co z tego, skoro zniknął dźwięk silnika. Być może osobom szukającym miejskiego SUV-a z atrakcyjnym znaczkiem to wystarczy, ale co z pozostałą rzeszą potencjalnych nabywców?

Recepta Porsche: Bezołowiowa, 2 razy w tygodniu
Okazuje się, że Porsche planuje wprowadzenie nowego SUV-a z silnikiem spalinowym, który ma zadebiutować mniej więcej pod koniec tej koniec dekady. Klienci będą mieli do dyspozycji upragniony napęd spalinowy lub hybrydowy, będący alternatywą dla elektrycznego Macana.
Pierwsze rysunki i koncepcje są obecnie opracowywane i zostały bardzo dobrze przyjęte. To coś, co będzie nas kosztowało pieniądze, ale w przyszłości da nam większą elastyczność – dodaje Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche.
Wcześniej media spekulowały o zmodyfikowaniu płyty podłogowej elektrycznego Macana i przystosowaniu jej do silników spalinowych. Nowy SUV wydaje się lepszym rozwiązaniem, ponieważ poszerzyłby gamę. Firma pracuje także nad projektem innego dużego elektrycznego SUV-a, znanego obecnie jako K1. Ma być większy niż Cayenne i zapewniać siedem miejsc siedzących.

Przypominam, że spalinowy Macan został wycofany ze sprzedaży w Unii Europejskiej w 2024 roku, ponieważ nie spełniał przepisów dotyczących cyberbezpieczeństwa. Wciąż jednak można nabyć go w innych regionach świata, natomiast jego produkcja i tak zostanie zakończona do 2026 roku. Choć są głosy, że będzie produkowany tak długo, jak będzie trzeba.
Co słychać u 911?
Firma zdradziła również, że przyszła odmiana 911 „podniesie poprzeczkę” w segmencie samochodów sportowych. Nie wiadomo, czy chodzi o przyszłe modele generacji 992.2, czy jej następcę. Biorąc pod uwagę, że niedługo facelifting obejmie wszystkie modele obecnej generacji, może chodzić o całkowicie nowe dzieło. Oczywiście nie zapominajmy, że wciąż nie zaprezentowano odmiany 911 GT2 RS.

Porsche zamierza też wprowadzić kolejną limitowaną edycję z serii Heritage Design do modelu 911. Jej tematem przewodnim mają być lata 70. Pozostając przy niestandardowych opcjach, Porsche chce dodać więcej opcji do programu Porsche Exclusive Manufaktur, ponieważ generowany przez nie przychód wzrósł dwukrotnie w przeciągu ostatnich pięciu lat. Wygląda na to, że możemy spać spokojnie.
Czytaj więcej o Porsche: