Nowy Peugeot 308 z polskim cennikiem. Diesel startuje od 126 500 zł
Po miesiącu od debiutu Peugeot udostępnił polski cennik odświeżonego 308. Liczba wersji wyposażenia i dostępnych rodzajów napędu nieco utrudnia wybór, ale wciąż możecie wybrać klasycznego Diesla.

Na polski cennik Peugeota 308 i 308 SW po liftingu nie trzeba było długo czekać. Po czterech latach od premiery obecnej generacji samochód przeszedł kilka zmian wizualnych. Nie ma co tęsknić za brakiem kłów w przednim zderzaku, bo nowe pazury w reflektorach są równie ostre. Klienci mogą wybierać spośród wielu różnych wersji wyposażenia i silników, a cennik otwiera kwota 125 900 zł.

Polski cennik nowego Peugeota 308
Wiele osób stwierdzi, że już przed liftingiem Peugeot 308 obecnej generacji wyglądał całkiem nieźle, ale Francuzi chcieli, by jeszcze skuteczniej radził sobie z konkurencją. Zmiany widać głównie w przedniej części samochodu, ale nawet we wnętrzu czeka kilka nowości. Produkcja odświeżonego 308 i 308 SW rozpocznie się na początku 2026 roku, a chwilę później samochód trafi do polskich salonów. Macie więc trochę czasu na wybranie najlepszej konfiguracji.
Peugeot 308 Hatchback:
- Diesel – 126 500 zł (Style), 130 400 zł (Business), 131 400 zł (Allure), 146 100 zł (GT), 153 600 zł (GT Exclusive),
- Hybrid – 125 900 zł (Style), 129 800 zł (Business), 130 800 zł (Allure), 145 500 zł (GT), 153 000 zł (GT Exclusive),
- Plug-in hybrid – 148 900 zł (Style), 152 800 zł (Business), 152 900 zł (Allure), 168 600 zł (GT), 177 600 zł (GT Exclusive),
- Elektryczny – 164 200 zł (Style), 168 100 zł (Business), 168 200 zł (Allure), 185 100 zł (GT), 188 800 zł (GT Exclusive).
W przypadku hatchbacka najtańszą wersją jest miękka hybryda za 125 900 zł. Samochód generuje 145 KM z silnika 1.2 połączonego ze skrzynią e-DCS6. Jeśli dopłacicie 600 zł pod maską może znaleźć się BlueHDi 1.5. Klasyczny diesel oferuje 130 KM, a w połączeniu z automatyczną skrzynią EAT8 może być najlepszym wyborem, jeśli często pokonujecie dłuższe dystanse.
Kolejny jest plug-in hybrid startujący od 148 900 zł. Jednostka 1.6 generuje 150 KM i pracuje ze skrzynią e-DCS7. Po zsumowaniu z mocą silnika elektrycznego ten wariant Peugeota 308 ma łącznie 195 KM. Akumulator o pojemności 17,2 kWh zapewnia 85 km w trybie wyłącznie elektrycznym.
Wersja całkowicie elektryczna rozpoczyna się od 164 200 zł w najtańszej odmianie Style. Hatchback korzysta z akumulatora o pojemności 58,4 kWh, który umożliwia przejechanie 450 km. Moc 156 KM powinna wystarczyć do przemieszczania się po mieście.
Peugeot 308 Kombi:
- Diesel – 131 500 zł (Style), 135 400 zł (Business), 136 400 zł (Allure), 152 100 zł (GT), 160 900 zł (GT Exclusive),
- Hybrid – 130 900 zł (Style), 134 800 zł (Business), 135 800 zł (Allure), 151 500 zł (GT), 160 300 zł (GT Exclusive),
- Plug-in hybrid – 153 900 zł (Style), 157 800 zł (Business), 157 900 zł (Allure), 174 600 zł (GT), 184 900 zł (GT Exclusive),
- Elektryczny – 169 200 zł (Style), 173 100 zł (Business), 173 200 zł (Allure), 191 100 zł (GT), 195 700 zł (GT Exclusive).
Wersja kombi, czyli 308 SW, kosztuje średnio o 5000–6000 zł więcej od hatchbacka, ale oferuje większy bagażnik (oczywiście jego pojemność różni się w zależności od rodzaju napędu). Mimo to warto się nad nią zastanowić, jeśli od czasu do czasu przewidujecie dalsze wyjazdy.

Pięć wersji wyposażenia do wyboru
Klienci mają do wyboru pięć wersji wyposażenia. Najtańszą z nich jest Style, w skład której wchodzą reflektory Full LED, rozpoznawanie znaków, adaptacyjny tempomat i dwustrefowa klimatyzacja. Nieco droższy Business dodaje do tego kamerę cofania, przyciemnione szyby i rozszerzoną nawigację.
Allure wyróżnia się czarnym spojlerem, 17-calowymi felgami, dekoracyjnym materiałem Texa i wstawką ze skóry ekologicznej na tapicerce. Wybierając GT, dostaniecie jeszcze bezkluczykowy dostęp, 18-calowe felgi, reflektory Matrix LED, dekoracje z alcantary, czarne błyszczące obramowania szyb i wspomaganie parkowania z przodu. Ostatnia jest wersja GT Exclusive z elektrycznie sterowanymi fotelami (z certyfikatem AGR), podgrzewaną skórzaną kierownicą, kamerą 360, pakietem bezpieczeństwa, czujnikiem cząstek stałych oraz tapicerką z alcantary i skóry ekologicznej.
Producent dał klientom wiele możliwości stworzenia odpowiedniej konfiguracji, a dokupowanie dodatkowych pakietów tylko ułatwia zadanie. Trzeba jednak pamiętać, że konkurencja nie śpi. Mimo trudnej sytuacji hatchbacków i kombi na rynku wciąż pozostało kilku innych przedstawicieli za podobne pieniądze. Podstawowy Golf 8 kosztuje 119 590 zł, a Hyundai i30 to minimum 91 900 zł. Toyota Corolla startuje od 118 000 zł, a Kia Ceed to wydatek rzędu 102 900 zł. Peugeot 308 jest od nich droższy, ale idzie za tym największe poczucie świeżości.
Więcej o marce Peugeot przeczytasz tutaj: