REKLAMA

Nowy Peugeot 308 już bez tajemnic. Przygotował kilka asów

Hatchback i kombi to gatunki zagrożone wyginięciem, ale Peugeot 308 nigdzie się nie wybiera. Najnowsza generacja właśnie przeszła lifting.

Nowy Peugeot 308 już bez tajemnic. Przygotował kilka asów
REKLAMA

Trzecia generacja 308 jest na rynku od 2021 roku. Po czterech latach Peugeot postanowił wprowadzić trochę świeżości do popularnego kompaktu. Segment hatchback i kombi regularnie traci swoich przedstawicieli, dlatego na rynku coraz bardziej wieje nudą. Na szczęście nowa propozycja francuskiego producenta oferuje kilka ciekawych zmian.

REKLAMA

Nowy Peugeot 308 stracił kły i zyskał pazury

Najwięcej zmieniło się w przedniej części samochodu. Charakterystyczne kły ciągnące się do dołu zderzaka zniknęły i zostały zastąpione większymi wlotami powietrza. Wewnątrz reflektorów znajdują się teraz potrójne pionowe LED-y imitujące pazury. Światła korzystają z technologii Full LED w wersji Style, Business i Allure oraz Matrix LED w GT i GT Exclusive. Do ciekawych nowości należy podświetlane logo. Tuż nad nim projektanci wkomponowali kolejne 14 LED-ów, tworząc coś na wzór listwy świetlnej, ale Peugeot nazywa to „zestawem świetlnych pasów”.

W oczy rzuca się też nowa atrapa chłodnicy z czworokątnymi elementami w kolorze nadwozia. W tylnej części samochodu zmieniło się niewiele. Peugeot zrezygnował z chromu na rzecz czarnego wykończenia dolnego elementu zderzaka. Zmieniły się jednak światła. Do tej pory skośne pazury były dostępne tylko w wersji GT. Teraz trafiły także do pozostałych wariantów.

Odświeżony Peugeot 308 zyskał nowe wzory felg. Są dostępne w rozmiarze 17 cali w wersji Allure i 18 cali w GT i GT Exclusive. Pojawiły się też dwa nowe kolory nadwozia – Lagoa Blue w hatchbacku i Ingaro Blue w kombi. Oczywiście 308 wciąż korzysta z platformy EMP2, którą współdzieli z niektórymi modelami koncernu Stellantis.

We wnętrzu przyda się lupa

Dla wielu osób liczba zewnętrznych zmian będzie satysfakcjonująca, ale dobrze byłoby mieć kilka nowości we wnętrzu. Niestety w przypadku odświeżonego 308 może przydać się lupa. Zabrakło szerokiego ekranu znanego z Peugeota 3008 i 5008, ale cyfrowy zestaw wskaźników zyskał nową grafikę 3D, dzięki której będzie bardziej czytelny.

System informacyjno-rozrywkowy w 308 obsługuje bezprzewodowe aktualizacje. Nowe modele mają sportowe przednie fotele, ale w wersji Allure i GT są dostępne fotele z certyfikatem AGR i masażem. Wersja GT Exclusive ma tapicerkę z alcantary. Peugeot 308 oferuje 10-głośnikowy system audio Focal Premium Hi-Fi ze wzmacniaczem o mocy 690 W.

Jeśli jeździcie na wakacje lub często wozicie więcej gratów, niewykluczone, że jeszcze bardziej niż hatchbacka docenicie kombi, określane przez Peugeota jako SW. Pojemność jego bagażnika to 598 litrów, a po złożeniu foteli rośnie do 1487 litrów. Tylna kanapa dzieli się w proporcjach 40:20:40, co ułatwia przewożenie dłuższych przedmiotów. Oparcia można złożyć bezpośrednio z bagażnika.

Pod maską jedna z czterech opcji

Peugeot 308 i 308 SW będzie oferowany z czterema wariantami napędów. Klienci mają do wyboru klasycznego Diesla, miękką hybrydę, hybrydę typu plug-in i napęd elektryczny. Najwięcej wątpliwości budził jednak ten ostatni. Wcześniej E-308 oferował bowiem 415 km zasięgu i akumulator o pojemności 54 kWh. Przy okazji liftingu jego pojemność wzrosła do 58,4 kWh, podobnie jak zasięg – teraz to 450 km.

Wersja BlueHDi z silnikiem diesla opiera się na czterocylindrowym 1.5 o mocy 130 KM z automatyczną skrzynią biegów EAT8. Ten wariant sprawdzi się najlepiej podczas jazdy na dłuższych dystansach. Peugeot 308 jako miękka hybryda bazuje z kolei na silniku 1.2 i skrzyni e-DCS6. Samochód generuje 145 KM, a podczas jazdy w mieście może poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym nawet przez 50 proc. czasu.

Hybryda typu plug-in opiera się na turbodoładowanym czterocylindrowym 1.6 o mocy 150 KM i silniku elektrycznym. Łączna moc tego zestawu wynosi 195 KM. Ten wariant korzysta natomiast ze skrzyni e-DCS7. Akumulator o pojemności 17,2 kWh pozwala Peugeotowi na przejechanie 85 km w trybie elektrycznym. Korzystając z ładowarki o mocy 7,4 kW, można naładować go w 2 godziny i 5 minut.

Według informacji udzielonych przez Peugeota we francuskich mediach, nowe 308 podrożeje o mniej więcej 650 euro, a wersja elektryczna o 100 euro. Dokładne ceny w Polsce poznamy w niedalekiej przyszłości, ponieważ samochody będą dostępne już tej jesieni. Fabryka we francuskiej Miluzie może mieć ręce pełne roboty, bo klienci z pewnością docenią atrakcyjnego konkurenta dla innych oczywistych propozycji tego segmentu.

REKLAMA

Dowiedz się więcej o marce Peugeot:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-08-27T11:06:34+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T17:38:29+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T16:42:30+02:00
Aktualizacja: 2025-08-26T13:24:05+02:00
Aktualizacja: 2025-08-25T19:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-25T18:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-25T12:47:16+02:00
Aktualizacja: 2025-08-25T11:49:41+02:00
Aktualizacja: 2025-08-25T10:50:03+02:00
Aktualizacja: 2025-08-24T15:34:40+02:00
Aktualizacja: 2025-08-24T11:33:09+02:00
Aktualizacja: 2025-08-24T09:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-08-23T14:52:50+02:00
Aktualizacja: 2025-08-23T10:04:55+02:00
Aktualizacja: 2025-08-23T08:58:47+02:00
Aktualizacja: 2025-08-22T18:36:11+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA