Mercedes szykuje nową S-klasę coupe. Ale taką bardziej S-klasową niż kiedykolwiek
W unijnym urzędzie patentowym zarejestrowano dwa nowe wspólnotowe wzory przemysłowe. Wyglądają jakby miały być nowymi odmianami Klasy S Coupe, lecz bardziej kipiącymi prestiżem i luksusem.
Wspólnotowy wzór przemysłowy to wzór produktu objęty ochroną prawa własności intelektualnej na terenie Unii Europejskiej. Przedsiębiorcy zgłaszają znaki towarowe w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPA). Właśnie zostały w nim zarejestrowane dwa ciekawe pojazdy wyglądające jak Mercedesy, choć sam wniosek wcale nie został złożony przez niemieckiego producenta.
S-Klasa coupe powróci
Oba wnioski o rejestrację znaku towarowego zostały zarejestrowane w tym tygodniu. Materiał graficzny zawarty w pierwszym z nich przedstawia coś, co wygląda jak Mercedes-Maybach Klasy S w wersji coupe. Posiada on jednak przedni zderzak przypominający ten z wersji S63, zaś z tyłu na pokrywie bagażnika widnieje znaczek AMG. Z detalami wyraźnie powiązanymi z nadwornym tunerem Mercedesa nieco kontrastują felgi, na których umieszczono logo Maybacha.
W drugim wniosku widzimy coś bardziej przypominającego Mercedesa-Maybacha S680 Coupe z bardzo ciekawym, awangardowym elementem stylistycznym - mianowicie dzieloną tylną szybą.
Co ciekawe, wniosków o rejestrację tychże wzorów przemysłowych wcale nie złożył Mercedes-Benz. Zrobiła to oddzielna firma Robu AG - szwajcarskie przedsiębiorstwo z siedzibą w Appenzell, założona przez Rolanda Bussinka. W 2021 r. ta sama firma zarejestrowała projekt Bussink GT R SpeedLegend, czyli ekstremalną odmianę Mercedesa-AMG GTR, która powstała we współpracy z HWA AG - przedsiębiorstwem współpracującym z Mercedesem, dbającym m.in. o rozwój jego zespołów wyścigowych.
Więcej o Mercedesach przeczytasz tutaj:
To mogą być nowe modele serii Mythos
Po wprowadzeniu na rynek klasy S generacji W223, Mercedes ogłosił, że coupe, i kabriolet zostaną wycofane ze sprzedaży. Ostatecznie stało się to po roku. Dwa nowe projekty mogą wskazywać że przynajmniej odmiana dwudrzwiowej S-klasy doczeka się następcy. Oba wnioski mają wygasnąć 8 stycznia 2030 r.
Możliwe jednak, że to wcale nie jest dzieło dla samego Bussinka i Mercedes chce wykorzystać te projekty w swojej nowej serii Mythos będącymi modelami na poziomie marek superluksusowych jak Rolls-Royce, czy Bentley. Pierwszy z nich - roadster o nazwie PureSpeed został pokazany w ubiegłym roku. To samochód oferujący wrażenia porównywalne z bolidem F1, a napędza go podwójnie turbodoładowana jednostka 4.0 V8 o mocy 585 KM. Produkcja jest ściśle limitowana do 250 egzemplarzy.