A cóż to za bestię chowa Mercedes? GT 63 S E Performance to przy niej rower
Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupe zrzucił część swojego prototypowego „ubranka”. Produkcyjny model zadebiutuje już w przyszłym miesiącu.

Nowe 4-drzwiowe Coupe jest coraz bliżej. Niedawno pisaliśmy o grafice zapowiadającej, a pod koniec marca pokazaliśmy samochód w grubym kamuflażu. Miesiąc przed oficjalną premierą sam Mercedes-AMG postanowił pochwalić się zdjęciami nowego tworu z Affalterbach. Elektryczny następca 4-drzwiowego Coupe będzie odpowiedzią na Porsche Taycana i Audi e-trona GT.
Nadjeżdża nowe 4-drzwiowe Coupe
Mroczny zwiastun elektrycznego 4-drzwiowego Coupe na czerwonym tle potwierdza, że AMG nie będzie brało jeńców. Agresywna sylwetka przypomina obecną generację, jednak prawdopodobnie zrezygnowano z nadwozia typu liftback na rzecz tradycyjnie otwieranego bagażnika. Z tyłu można dojrzeć wyraźną linię oddzielającą klapę od szyby.
Z tyłu nie zabraknie wysuwanego spojlera poprawiającego aerodynamikę. Niski współczynnik Cx to kluczowy element, dlatego zadbano o wysuwane klamki i nie eksperymentowano z niepotrzebnymi przetłoczeniami karoserii. W oczy rzucają się przednie światła symbolizujące gwiazdy z logo Mercedesa. Nic nie wskazuje na to, że producent zastosował z przodu po dwa osobne reflektory.
Pod wątpliwość należy poddać natomiast tył samochodu. Muł testowy sprzed kilku miesięcy stosował reflektory z trzema okrągłymi światłami. Zapewne były atrapami, ponieważ na nowych zdjęciach widać pojedyncze światła. Być może pozostałe wciąż ukrywają się pod okleiną. W końcu samochód był inspirowany konceptem Vision AMG, który rzeczywiście korzysta z potrójnych okrągłych świateł.
AMG nie mówi tego wprost
Mercedes-AMG nie poinformował, że samochód będzie następcą 4-drzwiowe Coupe, choć wszystkie znaki na niebie zdają się na to wskazywać. Obecnie najmocniejsze hybrydowe GT 63 S E Performance wytwarza 843 KM. Elektryczny wariant nie może być gorszy – skorzysta z silników YASA i będzie generować prawie 1000 KM i 1300 Nm. O skrócenie jego czasu ładowania zadba architektura 800 V.
Elektryczne 4-drzwiowe Coupe oparte na platformie AMG.EA z pewnością będzie ważyć więcej niż spalinowe modele. Inżynierowie dopracowali samochód, by nie zdradzał swojej wagi i prowadził się przewidywalnie. W przyszłości, oprócz Coupe, AMG zaprezentuje też swojego własnego SUV-a. Chińczycy pokazali już 900-konną propozycję. Wyścig o najpotężniejszego SUV-a trwa więc w najlepsze.
Dowiedz się więcej o marce Mercedes-AMG: