REKLAMA

Honda Civic w wersji SUV nazywa się HR-V. Ale to nie ta, o której myślicie

Honda w USA wprowadza do sprzedaży model HR-V, który nie ma nic wspólnego z nowym HR-V-em sprzedawanym u nas. Za to ma w sobie wiele z modelu Civic.

Honda HR-V USA
REKLAMA
REKLAMA

Oto Honda HR-V:

SUV segmentu B, zbudowany w oparciu o konstrukcję modelu Jazz, zasilany hybrydowym układem napędowym, w którym jednostka spalinowa służy jako generator energii, a za napędzanie kół odpowiada silnik elektryczny. Całkiem ładna.

To też Honda HR-V:

SUV segmentu C, zbudowany w oparciu o konstrukcję modelu Civic, zasilany jeszcze nie wiadomo czym, ale wysoce prawdopodobne że będzie to dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 160 KM, albo turbodoładowane, benzynowe 1.5. Okrutnie brzydki. Przynajmniej na powyższym zdjęciu.

Oba te modele różni to, że pierwszy został zaprojektowany z myślą o Europie, a drugi tego lata zadebiutuje w Stanach. A potem w Europie. Między innymi.

Honda poszła drogą wyznaczoną przez Corollę Cross

Jeśli dla kogoś RAV4 jest zbyt drogi, a C-HR zbyt mały, ale nie chce jeździć po prostu Corollą i marzy mu się SUV, to może przymierzyć się do Corolli Cross. To auto konstrukcyjnie jej najbliższe, ale jednak zupełnie inne w koncepcji.

Toyota Corolla Cross

I tu jest tak samo – jeśli dla kogoś CR-V jest zbyt drogi, HR-V za mały, a nowy Civic niewystarczająco atrakcyjny, to zostaje mu zbudowany na jego bazie SUV. Honda zapewnia, że będzie to auto o rozmiarach zachęcających do dalszych wyjazdów, ale jednocześnie praktyczne do manewrowania w mieście. Żadnych szczegółów technicznych jeszcze nie podaje. Dodaje za to, że samochód ten ma przyciągnąć młodych nabywców, osoby, które kupują swój pierwszy samochód oraz klientów wielokulturowych.

REKLAMA

Konkretniejsze dane techniczne powinniśmy poznać jeszcze w tym roku – przynajmniej w kwestii wersji amerykańskiej. Wiadomo jednak, że model ten pojawi się również w Europie, zapewne wyłącznie w wersji hybrydowej i pod inną nazwą niż w Stanach. Pozostaje nam trzymać kciuki za to, by w rzeczywistości wyglądała lepiej niż na pierwszych grafikach. Póki co, w zestawieniu z  europejskim HR-V, zapowiada się średnio. Jakby ktoś odnalazł gdzieś w archiwum projekt SUV-a sprzed 10 lat. Czy to może się udać?

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA