Fiat Tipo nie zniknie, wręcz przeciwnie - będzie dostępny w jeszcze szerszej gamie
Koniec produkcji Tipo – tak wieszczono jeszcze niedawno. Tymczasem Fiat Tipo nie dość, że nie znika z rynku, to jeszcze jego gama się powiększa o model Sport.
Sergio Marchionne na swojej pożegnalnej konferencji zapowiedział, że europejska gama Fiata zostanie ograniczona do Pandy i różnych wersji modelu 500. Nie widział miejsca na Fiata Tipo.
A jednak Tipo zostanie. I pojawi się też w wersji Sport.
W polskim przedstawicielstwie koncernu uzyskaliśmy informację, że FCA będzie kontynuować produkcję tego modelu. Mało tego, wszystko wskazuje na to, że gama zostanie poszerzona o wersję Sport.
Do wyboru będą teraz cztery wersje wyposażenia: Street, Mirror, S-Design i Sport. Ta ostatnia dostępna będzie jedynie w nadwoziu hatchback.
Wersja Sport ma mieć bardziej sportowe zderzaki, nakładki na progi, quasi-dyfuzor w tylnym zderzaku, spory spojler dachowy i 18-calowe obręcze. W opcji ma być też dach w kontrastowym - czarnym kolorze oraz przyciemniane tylne szyby.
Wnętrze pozostanie dość nudne. Czarne, skórzano-materiałowe fotele z podwójnymi szwami nie wzbudzają zbytniego zachwytu. Tipo Sport wyposażony ma być w dość standardowy, 7-calowy system audio-informacyjny Uconnect HD Live, obsługujący Apple CarPlay i Android Auto.
Jeśli zaś chodzi o silniki - tu największe rozczarowanie. Do wyboru będą nowości: benzynowy 1.4 i diesel 1.3 MultiJet - oba o mocy zaledwie 95 KM. Obok nich wybrać będzie można dostępne obecnie 1.4 T-Jet oraz 1.6 MultiJet (oba o mocy 120 KM). Jednym słowem - nic potężnego. Właściwie to w tej sytuacji ta wersja powinna się nazywać Sport Look.
Nie dziwi nas decyzja Fiata - przecież nie wycofuje się z rynku lidera.
A Fiat Tipo właśnie nim jest. Jak podaje Samar, w ubiegłym roku w Polsce zarejestrowano przeszło 12 900 sztuk osobowych Fiatów, z czego aż 62% to Tipo.
Najlepiej sprzedawały się:
1. Fiat Tipo (8058 rejestracji)
2. Fiat 500 (1799)
3. Fiat Panda (1022)
4. Fiat 500L (666)
5. Fiat 500X (589)
Za nimi znalazło się jeszcze m.in. Punto, czy 124 Spider.
Fiat Tipo uplasował się też na trzecim stopniu podium w klasie aut kompaktowych, jakie najczęściej rejestrowali w Polsce klienci indywidualni w 2018 roku. Szkoda byłoby więc wycofywać z rynku takiego gracza, który jeszcze pewnie może nas nie raz zaskoczyć.
Wielbiciele Fiata Tipo mogą więc odetchnąć z ulgą. I wyczekiwać momentu, gdy wersja Sport pojawi się w salonach w naszym kraju. Żeby jeszcze dostała jakiś porządny silnik...