REKLAMA

Volvo XC60 zrzucone z tronu. Oto najchętniej kupowana hybryda w Europie

Dokonało się. Marcowe dane sprzedaży hybryd plug-in w Europie niosą ze sobą ważny sygnał. Chodzi o to, kto znalazł się na pozycji lidera. W ubiegłym miesiącu najchętniej kupowaną hybrydą z wtyczką był… BYD.

BYD Seal U DM-i
REKLAMA

Przenieśmy się najpierw do drugiej połowy 2021 roku. Była pandemia, świat motoryzacyjny pełen był dziwnych zawirowań, a podsumowanie września przyniosło interesujące wieści z rynku europejskiego. Napisałem wtedy w Auto Świecie, że najchętniej kupowanym samochodem w Europie była Tesla Model 3. Dodałem, że „amerykańska firma sprzedała 24 512 takich pojazdów. To 2,6 proc. udziału w rynku. Taki wynik oznacza, że samochód elektryczny po raz pierwszy był najchętniej kupowanym pojazdem w Europie oraz że produkt amerykański wyprzedził marki ze Starego Kontynentu. (…) Tesla sprzedała też więcej aut niż marki takie jak Fiat, Nissan czy Seat”.

To było coś niebywałego, że w Europie nagle najpopularniejszym pojazdem stał się produkt z USA. Wtedy wydawało mi się, że Tesla jest skazana na sukces. Od tamtej pory minęły niecałe cztery lata. Sukces w Europie był, owszem, ale wyparował. Został wyparty przez upolitycznienie się Muska oraz przez falę chińskiej motoryzacji. I teraz świat obiega równie interesująca statystyka, jak ta z 2021 roku. Mianowicie, w marcu 2025 roku najchętniej kupowaną w Europie hybrydą typu PHEV był BYD Seal U DM-i.

REKLAMA

BYD zaczyna wygrywać w Europie

Chiński SUV wspiął się na szczyt i zrzucił z niego Volvo XC60, które po miesiącach niepodzielnego panowania musiało abdykować. BYD sprzedał na Starym Kontynencie 6276 egzemplarzy, i to wystarczyło, żeby pokonać wszystkich konkurentów.

To znak równie istotny jak przypomniany przeze mnie sukces Tesli Model 3. To także oznaka bardzo dynamicznych czasów, bo przyszłość Tesli nie wygląda przesadnie obiecująco, a z kolei BYD odnosi sukces za sukcesem.

Tej siły nie powstrzymacie

Jest jeszcze jedna statystyka dotycząca BYD-a, która zdecydowanie rozpala wyobraźnię. Chodzi o liczbę pracowników. Pod koniec ubiegłego roku firma podała, że zatrudnia ok. 1 mln osób, z czego aż 110 tys. stanowią inżynierowie. Jak walczyć z taką potęgą? Nie wiem, a Europa właśnie zaczęła oficjalnie przegrywać.

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-28T12:32:52+02:00
Aktualizacja: 2025-04-28T11:02:52+02:00
Aktualizacja: 2025-04-27T11:47:30+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T19:50:47+02:00
Aktualizacja: 2025-04-25T10:40:37+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T18:39:48+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T17:24:25+02:00
Aktualizacja: 2025-04-24T09:20:59+02:00
Aktualizacja: 2025-04-23T19:45:39+02:00
Aktualizacja: 2025-04-23T16:23:36+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA