REKLAMA

Chińskie SUV-y ocenione w testach zderzeniowych. Euro NCAP nie miała wyjścia

Wokół chińskiej motoryzacji powstał stereotyp dotyczący niskiego bezpieczeństwa. Wyniki testów zderzeniowych Euro NCAP pokazały, że jest bezpodstawny.

Chińskie SUV-y ocenione w testach zderzeniowych. Euro NCAP nie miała wyjścia
REKLAMA

To pierwsze wyniki testów zderzeniowych opublikowane w tym roku przez Euro NCAP. Wśród ośmiu samochodów znalazły się aż cztery chińskie propozycje. Niektóre z nich są nawet oferowane w Polsce. Jeśli ktoś wciąż uważa, że samochody z tamtej części świata są plastikowe i podczas zderzenia nie dają szans na przeżycie, ma rację tylko w pierwszej kwestii.

Tak prezentuje się BYD Sealion 7.
REKLAMA

Chińskie SUV-y w Euro NCAP

W teście wzięły udział cztery samochody pochodzące ze Starego Kontynentu. Modele Audi A6 e-tron, Cupra Terramar, MINI Cooper E i Polestar 3 powinny być znane większej grupie osób niż cztery SUV-y i crossovery z Chin. Mimo to BYD Sealion 7, Geely EX5, Hongqi E-HS9 i Jaecoo 7 PHEV to coraz więksi gracze w Europie. Część z nich swoimi propozycjami stara się podbić i polski rynek.

Od razu dodam, że każdy z ośmiu pojazdów uzyskał pięć gwiazdek. Euro NCAP przedstawiło również wyniki procentowe w czterech istotnych kategoriach. Gdyby zsumować je dla każdego modelu, najlepiej poradził sobie Polestar 3. Drugie miejsce zgarnął Geely EX5. Tuż za nim z delikatną różnicą znalazło się Audi A6 e-tron. Czwarte miejsce to BYD Sealion 7. Na piątym uplasowała się Cupra Terramar, natomiast szóste miejsce należy do MINI Coopera E. Siódme do Hongqi E-HS9, a stawkę zamyka Jaecoo 7 PHEV.

Oczywiście takie spojrzenie na wyniki jest dość symboliczne, ponieważ poszczególne auta mogły wypaść lepiej w innych kategoriach, mimo że ogólnie uplasowały się niżej. Zapewne jesteście ciekawi, jak dokładnie wypadły cztery samochody z odległej Azji.

Pora na wyniki

Na pierwszy ogień weźmy model BYD Sealion, który zdobył 87 proc. w kategorii bezpieczeństwo dorosłych. Z kolei w bezpieczeństwie dzieci jego wynik to 93 proc. Bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu to równie ważna kategoria. BYD zdobył w niej 76 proc. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa w tym aucie pomogły uzyskać 79 proc. w ostatniej kategorii.

Geely EX5 może się podobać.

Geely EX5 uplasował się naprawdę wysoko, lecz jego wyniki są nieco bardziej zbalansowane. Zdobył 86 proc. w bezpieczeństwie dorosłych, 87 proc. w bezpieczeństwie dzieci oraz po 83 proc. w kategoriach niechronieni uczestnicy ruchu i dodatkowe systemy bezpieczeństwa.

Jaecoo 7 PHEV to propozycja ciesząca się coraz większą popularnością. Samochód uzyskał 81 proc. w kategorii bezpieczeństwo dorosłych. Pozostałe trzy wyniki są dosłownie identyczne i wynoszą po 80 proc.

Jaecoo 7 PHEV to kawał SUV-a.

Hongqi E-HS9 w ogólnym zestawieniu zajął przedostatnie miejsce, choć w każdej z kategorii uzyskał całkiem niezłe noty. W bezpieczeństwie dorosłych wynoszą one 82 proc., natomiast w bezpieczeństwie dzieci to 87 proc. W kategorii niechronieni uczestnicy ruchu pojazd oceniono na 73 proc. Jego dodatkowe systemy bezpieczeństwa to wyniki na poziomie 82 proc.

Hongqi E-HS9 to taki chiński Cullinan.

Dobry początek roku

Pierwsze testy Euro NCAP w 2025 roku wypadły naprawdę dobrze. Rok wcześniej zdarzyły się modele, których wynik przekładał się na cztery, a nawet trzy gwiazdki. Pozostaje mieć nadzieję, że ta tendencja utrzyma się na długo. Przedstawiciele chińskich SUV-ów i crossoverów mogą mieć powody do dumy.

Fot. Euro NCAP

Dowiedz się więcej o Euro NCAP:

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-15T13:34:49+02:00
Aktualizacja: 2025-04-14T14:24:12+02:00
Aktualizacja: 2025-04-13T10:57:45+02:00
Aktualizacja: 2025-04-12T10:13:06+02:00
Aktualizacja: 2025-04-11T19:19:59+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA