Nowy MG HS już rozbity. Uzyskał wynik jak Sheraton
MG HS, czyli nowy SUV z brytyjską nazwą i chińskim rodowodem, został rozbity w ramach testów Euro NCAP. Wynik cieszy producenta i przyszłych klientów.
Wyniki testów zderzeniowych kiedyś mocno emocjonowały klientów. Oczywiście, fatalny rezultat Fiata Seicento raczej nie zniechęcił zbyt wielu chętnych i auto i tak było przez lata najlepiej sprzedającym się samochodem w Polsce. Tutaj chodziło jednak przede wszystkim o cenę. Z kolei Renault Laguna II - czyli pierwszy samochód z pięcioma gwiazdkami w testach EuroNCAP - na pewno zdobyła dodatkowych klientów dlatego, że dobrze się rozbija.
Teraz wiele nowych modeli dostaje pięć gwiazdek w EuroNCAP
Na przestrzeni lat dobry rezultat przestał robić na kimkolwiek wrażenie, a same testy trochę się zdewaluowały. Instytucja przykłada dużą wagę do bezpieczeństwa czynnego, więc nawet auto, które podczas zderzenia zachowało się doskonale, może nie otrzymać maksymalnego rezultatu, bo nie ma jakiejś lampki czy innego systemu, który w teorii ma zapobiegać zderzeniu.
Tak czy inaczej, klienci z założenia zakładają, że nowe auta są bezpieczne. Pewne wątpliwości mogą pojawiać się tylko przy modelach chińskich. Wszyscy pamiętamy dawne próby wozów z Państwa Środka. Manekiny ginęły w męczarniach, a auto wyglądało po spotkaniu z przeszkodą tak, jakby spadło z Księżyca.
EuroNCAP właśnie przetestowało nowe MG HS
To chiński wóz, ale w testach radzi sobie bardzo dobrze. Poprzednia generacja też dostała wynik rodem z topowego hotelarstwa - czyli otrzymała pięć gwiazdek w EuroNCAP w roku 2019. Teraz nowa generacja powtórzyła ten wynik. Ma nowe gadżety. „Wśród udoskonaleń znalazły się m.in. zaawansowana ochrona pieszych i rowerzystów oraz skuteczny system automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), reagujący na różne zagrożenia, w tym skutecznie wykrywa pieszych, rowerzystów i inne pojazdy” - podaje marka w informacji prasowej. Wskazuje też, że wóz ma „konstrukcję z wysokowytrzymałej stali” i masę kolejnych, nowoczesnych elementów wyposażenia.
MG HS otrzymał wynik 90 proc. w kategorii „ochrona dorosłych”
Ochronę dzieci oceniono na 85 proc., pieszych na 83 proc., a systemy bezpieczeństwa - na 74 proc. Dobrze oceniono zarówno zachowanie auta podczas uderzenia czołowego, jak i bocznego - w tym drugim przypadku auto otrzymało maksymalną liczbę punktów. W komentarzu do testu przedstawiciele EuroNCAP nie zawarli żadnych większych uwag w stosunku do MG.
To na pewno dobra informacja zarówno dla walczącego o wizerunek w Polsce producenta, jak i dla potencjalnych zainteresowanych. Których z pewnością nie brakuje.