REKLAMA

General Motors wraca do Europy. Cena pierwszego auta wypali ci oczy

General Motors nie oferuje aut w Europie od siedmiu lat. Zmieni się to lada chwila, ale ci, którzy tęsknią, muszą być bogaci. Cadillac Lyriq będzie kosztował niemal sto tysięcy euro.

General Motors wraca do Europy. Cena pierwszego auta wypali ci oczy
REKLAMA
REKLAMA

Opel Ampera i Chevrolet Volt były niemal półtorej dekady temu całkiem rozsądnym - jak na tamte czasy - wstępem do motoryzacyjnej elektryfikacji. Kompaktowe hybrydy plug-in nie kosztowały milionów i zbierały niezłe opinie wśród klientów. 

Ale potem General Motors powiedział „goodbye” Europie

Sprzedaż marki Opel koncernowi Stellantis w 2017 roku zamknęła etap pod tytułem „General Motors w Europie”. Trochę szkoda - marki koncernu miały swoje mocniejsze momenty, no i zawsze im więcej rynkowej różnorodności, tym lepiej. 

Od tamtej pory GM walczyło głównie - choć nie tylko - na rodzimym rynku. Jak widać, Europa nie wyszła jednak z do końca z głów menadżerów tego koncernu. Nie wystarczyły im widocznie wakacje w Rzymie ani rejs po greckich wyspach. Marzą o ponownym podboju Starego Kontynentu. Albo przynajmniej o jakiejkolwiek obecności w europejskich salonach.

I dlatego do sprzedaży ma trafić Cadillac Lyriq

Jak można zbudować na nowo pozycję na wymagającym rynku, bardzo mocno kierującym się w stronę modeli elektrycznych i takim, na którym coraz lepszą pozycję uzyskują chińscy producenci oferujący rozsądnie wycenione auta?

Czy to pora na tani samochód EV? A może czas na niedużego crossovera? „Nie no, skąd” - uznali Amerykanie i zajęli się wprowadzaniem do Europy modelu Cadillac Lyriq. To wielki, elektryczny SUV. Ma pięć metrów długości, napęd na cztery koła i akumulator 100,4 kWh. Osiąga 500 KM i rozpędza się do setki w 5,3 s. 

Cadillac Lyriq

Cadillac Lyriq kosztuje niemal 400 000 zł

Początkowo model ma być dostępny w Szwajcarii, gdzie zamówienia są już zbierane. Za niecały miesiąc ruszy sprzedaż we Francji, a kolejna na liście jest Szwecja. O Polsce póki co nie ma żadnych wieści. W Szwajcarii cena startuje od równowartości 370 tysięcy złotych. 

REKLAMA

Czy dość urodziwy konkurent Mercedesa EQS SUV, BMW iX czy Volvo EX90 może sprawić, że General Motors odzyska należne sobie miejsce w Europie? Cadillac nigdy się u nas nie przebił i nie jest uznawany za markę tak prestiżową, jak za Oceanem. Odpowiedź brzmi więc: nie wiem, ale się domyślam.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA