Popularny SUV Audi zyskał nowy napęd. 367 KM i 5 sekund do setki
Producent z Ingolstadt kontynuuje poszerzanie gamy o hybrydy typu plug-in. Tym razem przyszła kolej na nowe Audi Q5 e-hybrid.

Audi odhaczyło kolejną pozycję na hybrydowym bingo. Po wprowadzeniu wersji A5 i A6 e-hybrid przyszła kolej na segment SUV. Nowa propozycja wyróżnia się atrakcyjnym wyglądem i niezłym zasięgiem w trybie wyłącznie elektrycznym.

Audi Q5 e-hybrid nie zdradza swojego napędu
Trzeba się nieźle przyjrzeć, żeby rozpoznać hybrydowe Audi na ulicy. Producent obrał dobrą drogę, upodabniając e-hybrid do pozostałych wersji Q5. Oprócz drugiej klapki ładowania wizualnie to wciąż ten sam SUV. Oprócz standardowego rodzaju nadwozia, samochód można nabyć również jako Sportback. Cena jest wtedy odrobinę wyższa, ale poznacie ją za chwilę.
Największe zmiany to oczywiście te technologiczne. Audi oferuje jednostkę 2.0 TFSI o mocy 252 KM. Klient może wybrać, czy preferuje niższą, czy wyższą moc zapewnianą przez silnik elektryczny. Słabszy wariant ma 299 KM, dzięki czemu rozpędza się do 100 km/h w 6,2 sekundy. Druga opcja o mocy 367 KM skraca czas przyspieszenia do 5,1 sekundy, ale obie z nich mogą pomknąć 250 km/h.

Zasięg "na prądzie"? Nawet 100 km
Wiele osób szukających rodzinnego plug-ina nie kieruje się osiągami, lecz elektrycznym zasięgiem i czasem ładowania akumulatora. Audi deklaruje, że według normy WLTP, Q5 e-hybrid pokona 100 km na napędzie elektrycznym. Dla porównania, BMW X3 30e xDrive osiąga 88 km, a Mercedes-Benz GLC 400 e 4MATIC z EQ aż 124 km. Audi plasuje się więc w środku stawki z całkowicie poprawnym wynikiem.
Audi zastosowało nową konstrukcję ogniw, które w Q5 e-hybrid zostały ułożone dwupoziomowo. Względem poprzednika, pojemność akumulatora wzrosła o 45 proc. i niezależnie od wariantu mocy wynosi 20,7 kWh. Podobnie jak w A5 i A6 e-hybrid, maksymalna moc ładowania prądem przemiennym to 11 kW.

Plug-in to coś za coś
Producent informuje, że podczas hamowania samochód potrafi odzyskać do 88 kW mocy i przekazać ją do akumulatora. Nowością są też nowe tryby jazdy EV i hybrid. Pierwszy umożliwia poruszanie się wyłącznie dzięki energii elektrycznej, a drugi pozwala utrzymać wybrany poziom naładowania akumulatora. Wystarczy użyć suwaka, a Audi samo zadba o zarządzanie energią.
Osoby zwracające uwagę na pojemność bagażnika, muszą wiedzieć, że wybór Q5 e-hybrid wiąże się z utratą części przestrzeni ładunkowej. Wybór klasycznego nadwozia SUV zapewniał 520 litrów, a w wersji Sportback malało ono do 515 litrów. Plug-in niestety obniża obie wartości kolejno do 438 i 433 litrów, co może utrudnić rodzinne wakacje, np. w Austrii.
No więc, które Q5 bierzecie?
Audi Q5 SUV e-hybrid quattro:
- 299 KM – 267 800 zł,
- 367 KM – 317 500 zł.
Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro:
- 299 KM – 279 400 zł,
- 367 KM – 329 100 zł.
Więcej o Audi przeczytasz tutaj: