Oto nowe Audi RS 5. Zatrzęsie niemiecką konkurencją
Od kilku lat znamy wygląd najnowszego BMW M3 i Mercedesa-AMG C 63. Teraz kolej na Audi.

Nowe Audi RS 5 pozostaje gorącym tematem z dwóch powodów. Po pierwsze, marka z Ingolstadt nigdy nie spieszy się z wprowadzaniem nowych modeli. Po drugie, znamy już wygląd i możliwości dwóch najmocniejszych rywali. Wyczekiwanie było okazją do wyciągnięcia wniosków i zaprojektowania sportowego rodzinnego Audi jak najlepiej się da. Samochód przechodzi ostatnią fazę testów.
Audi RS 5 zdradza swój charakter
Nadchodzący model bardzo często odwiedza tor Nürburgring. To ważne środowisko testowe pozwalające zebrać wiele istotnych danych. Czarno-białe malowanie maskuje szczegóły, ale odsłania też kilka kluczowych elementów. W oczy rzucają się dwa wydechy skoncentrowane bliżej środka. Między nimi może znajdować się pionowe czerwone światło podobne do tego w nowym RS 3.
Samochód czerpie stylistycznie z Audi A5 i S5, dlatego tylna listwa świetlna nie wyróżnia się swoim kształtem. Niewykluczone, że producent stworzy inny wzór w jej wnętrzu, by dusza RS bardziej dawała o sobie znać. Przód samochodu zyskał nowy zderzak z większymi wlotami powietrza. Centralna atrapa ma teraz wzór przypominający literę X. Znalazło się w niej miejsce na radary i czujniki.
Z boku Audi również nabrało więcej agresywnego charakteru. Błotniki mają otwory wentylacyjne, progi zostały poszerzone, a klamki zlicowano z karoserią. Na materiałach zdjęciowych i wideo dostępnych w sieci można dostrzec jeszcze jeden istotny element – klapkę do ładowania. To sugeruje, że RS 5 będzie samochodem typu plug-in.
Silnik V6 zostanie
Poprzednie RS 5 było wyposażone w silnik 2.9 V6 o mocy 450 KM. Audi nie zdradza informacji o nowej jednostce, ale według plotek będzie to ten sam zmodernizowany silnik. Producent ma świadomość, jaka lawina negatywnych komentarzy spłynęła na nowe C 63. AMG ugięło się pod ich naporem i w 2026 roku wprowadzi większy silnik. BMW M3 też trzyma się trzech litrów, więc Audi nie może być gorsze.
Do wnętrza Audi zawita technologia z A5 i S5, ale kierowca i pasażerowie będą otoczeni alcantarą i kolorowymi przeszyciami. Karbonowe listwy to element, którego z pewnością nie zabraknie. Pojawią się też emblematy RS i sportowe wzory zegarów. Do ważnych zmian trzeba zaliczyć jeszcze sportowy układ hamulcowy, nowe wzory felg i obniżone zawieszenie, które optycznie poszerzy samochód.
Nabywca będzie mógł wybrać opcjonalne hamulce ceramiczne. Najważniejszą zmianą jest jednak możliwość wyboru spośród wersji Avant i Sedan. Kombi zastąpi bowiem model RS 4, a sedan będzie czymś na wzór dotychczasowego RS 5 Sportbacka. Jeśli wszystko pójdzie bez komplikacji, samochód zostanie zaprezentowany w połowie tego roku.
Dowiedz się więcej o Audi: