REKLAMA

Tak wygląda nowy sedan od Volvo. Tajemnic zostało niewiele

Na początku wszyscy dowiedzieliśmy się o planie stworzenia elektrycznego szwedzkiego sedana. Później poznaliśmy jego zasięg. Teraz wiemy, jak wygląda.

Tak wygląda nowy sedan od Volvo. Tajemnic zostało niewiele
REKLAMA

Do oficjalnej premiery elektrycznego Volvo ES90 coraz bliżej. Wydarzenie zostało zaplanowane na 5 marca, choć zdjęcia zdradzające wygląd całej karoserii wyciekły już dzisiaj.

REKLAMA

Gdzieś już widziałem ten design

Stylistyka ES90 przypomina elektryczne EX90, które zaprezentowano w połowie zeszłego roku – samochód nie ma więc standardowego grilla, jak w spalinowych modelach Volvo. Z uwagi na silnik elektryczny nie był on potrzebny. W oczy rzucają się LED-owe reflektory, których pionowa część ma swoją kontynuację na dole przedniego zderzaka. Nie zabrakło również klamek zlicowanych z drzwiami.

Volvo podeszło do sprawy podobnie jak Mercedes-Benz w przypadku EQE lub Audi przy A6 e-tron, których linia nadwozia też nie przypomina spalinowych odpowiedników. Nad przednią szybą znalazł się system czujników LiDAR. Wygląda tak, jak w elektrycznym SUV-ie Volvo. Prawdopodobnie nie będzie wyposażeniem dodatkowym, ponieważ Volvo EX90 posiada go nawet w podstawowej wersji wyposażenia. Swoją drogą ciekawe, czy jego umieszczenie nie zaburza aerodynamiki pojazdu? Z jazd Volvo EX90 wiemy, że trudno o lepsze miejsce na jego umiejscowienie.

Wnętrze nie będzie rewolucją

Wystarczy spojrzeć, jak łagodnie poprowadzono linię szyb, która do ostatniego momentu trzyma się tej samej wysokości, by dopiero na końcu gwałtownie opaść. Być może to celowy zabieg, który ma dodatkowo poprawić komfort pasażerów wewnątrz. Wnętrze ES90 wciąż pozostaje tajemnicą, choć biorąc pod uwagę podobieństwo spalinowego S90 do XC90 i fakt, że znamy już wnętrze elektrycznego EX90 – możemy spodziewać się podobnych rozwiązań. Zapewne nie zabraknie dużego tabletu i minimalizmu.

Samochód wyposażono w 800-woltowy układ elektryczny, o którym więcej dowiecie się w tym artykule. Zagadką pozostaje jednak jego pochodzenie i wielkość baterii. Nie wiadomo, czy Volvo umieści w swoim sedanie akumulator o pojemności 111 kWh z EX90, czy ten z modelu Polestar 4, wielkości 100 kWh.

REKLAMA

Czytaj więcej o marce Volvo:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-03T16:30:19+01:00
Aktualizacja: 2025-03-03T12:49:17+01:00
Aktualizacja: 2025-03-03T12:37:48+01:00
Aktualizacja: 2025-03-03T09:57:19+01:00
Aktualizacja: 2025-03-02T16:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-02T15:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-02-28T16:12:59+01:00
Aktualizacja: 2025-02-28T09:56:13+01:00
Aktualizacja: 2025-02-27T17:54:06+01:00
Aktualizacja: 2025-02-27T15:42:50+01:00
Aktualizacja: 2025-02-27T14:52:46+01:00
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA