Produkcja elektrycznego Golfa potrwa dłużej niż początkowo zakładano
Miał ustąpić miejsca ID.3, tymczasem będzie go można zamawiać do jesieni.
![sprzedaż aut elektrycznych](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/07/samochod-elektryczny-prowadzenie-2-1.jpeg)
Istnienie e-Golfa w gamie Volkswagena wydawało się mieć sens do chwili rynkowego debiutu modeli ID.3. Produkowanie elektrycznej odmiany Golfa 7. generacji w chwili, gdy na rynku zadamawia się już zwykły Golf z nr 8, a na ulicę zaraz mają wyjechać zupełnie nowe, kompaktowe elektryki VW na pierwszy rzut oka nie ma większego sensu.
![volkswagen e-golf zasięg](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/07/volkswagen-e-golf-zasieg-23.jpg)
Produkcja ID.3 wystartowała w listopadzie ubiegłego roku.
Mamy kwiecień, a samochody wciąż nie trafiły do klientów. Oficjalnie wszystko idzie zgodnie z planem. Już w chwili rozpoczęcia produkcji Volkswagen zapowiadał, że auta zacznie wydawać latem 2020. Wcześniejszy start produkcji w Zwickau miał zapewnić dostępność samochodów w chwili premiery na wszystkich rynkach.
![Volkswagen hybrydy](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/07/volkswagen-e-golf-zasieg-10.jpg)
Wygląda na to, że pojawienie się ID.3 w salonach wcale nie oznacza końca e-Golfa.
I nie chodzi o nową generację modelu – o budowie odmiany e-Golfa 8. generacji nikt nie powiedział ani słowa. Za to z wewnętrznych dokumentów Volkswagena, na które powołuje się Nextmove w najnowszym filmie na YouTube wynika, że e-Golf będzie produkowany dużo dłużej niż wcześniej zakładano.
Zamówienia na auto będą przyjmowane do drugiego października.
Natomiast produkcja samochodów ma się zakończyć dopiero w 45 tygodniu roku, czyli po 2 listopada 2020. To oznacza, że auta do salonów będą trafiały praktycznie do końca tego roku, czyli teoretycznie jeszcze długo po wprowadzeniu do sprzedaży ID.3.
![Volkswagen hybrydy](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/07/volkswagen-e-golf-zasieg-21.jpg)
Teoretycznie, bo nie do końca wiadomo co z tym ID.3 będzie.
Z różnych stron docierają głosy, że Volkswagen ma problem z ukończeniem prac nad oprogramowaniem w nowym elektryku. Według niemieckich mediów wynikające z tego tytułu opóźnienie może odsunąć moment rynkowego debiutu ID.3 nawet do września. Oficjalnych informacji na ten temat jeszcze podano.
![VW e-Golf cena](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/07/volkswagen-e-golf-zasieg-19.jpg)
Być może Volkswagen stwierdził, że produkcja e-Golfa się wciąż opłaca.
Póki co Unia Europejska nie zmieniła wymogów dotyczących emisji CO2, a przy spadku sprzedaży nowych samochodów związanym z koronawirusem, każdy sprzedany elektryk będzie na wagę złota przy liczeniu średniej emisji CO2 w gamie. Być może Volkswagen będzie w stanie zaoferować starego Golfa w odczuwalnie niższej cenie niż nowe ID.3 i w ten sposób trafi do klientów, którzy na ID.3 tak czy inaczej by się nie skusili. Albo po pandemii na ID.3 nie będzie ich już stać.
My z e-Golfem spędziliśmy już trochę czasu i zrobił na nas niezłe wrażenie. Jeśli Volkswagen wesprze sprzedaż odpowiednim finansowaniem, przedłużenie cyklu życia e-Golfa może okazać się bardzo dobrym posunięciem. W lutym na e-Golfa zdecydowało się więcej klientów niż na Teslę Model 3, więc jego obecność w gamie VW może wciąż mieć sens.