REKLAMA

100 tys. zł i więcej. Prestiżowy SUV Volkswagena ma nowe ceny

Nowy cennik Volkswagena Touarega sprawił, że spojrzałem na stare ceny. Teraz strasznie trudno się wyskubuje brodę z między paneli podłogowych, bo szczęka opadła mi na ziemię.

Volkswagen Touareg
REKLAMA

Ruchy księżyca, dobry układ gwiazd, a może zupełnie prozaiczne przyczyny sprawiły, że Volkswagena Touarega można kupić teraz tak tanio. Tak tanio, jak na ten model, bo przesadni tani to nie jest, ale zmiana ceny dla jednego rodzaju napędu wręcz szokuje. Ja stawiam na konieczność spełnienia limitu emisji dwutlenku węgla w gamie i chęć zwolnienie zasobów na placu, jako przyczynę tak drastycznych obniżek.

REKLAMA

Hybryda typu plug-in otwiera cennik

Takie przyczyny wytypowałem w swojej głowie, bo teraz cennik Volkswagena Touarega otwiera hybryda typu plug-in. Kiedy pisałem o cenach odświeżonego Touarega, ten napęd zajmował zupełnie inną stronę cennika. Co wskazuje na przemożną chęć upłynnienia aut z tym rodzajem napędu, bardzo korzystnym dla średniej emisji dwutlenku węgla w gamie producenta, a jednocześnie zazwyczaj bardzo drogim.

Tak jeździ Volkswagen Touareg za pół miliona zł

Żeby nie być gołosłownym, zacytuję swe własne słowa z 2023 r. (skoro nikt inny tego zrobić nie chce):

W tej wersji wyposażenia będzie można wybrać też napęd hybrydowy, który nie jest dostępny w bazowej wersji. Łączna moc hybrydowego Touarega to 381 KM, a przyjdzie za niego zapłacić 403 990 zł i w tym momencie przebiliśmy już dotychczasowy sufit cenowy zastępowanej wersji Volkswagena Touarega. Hybryda sprzed liftingu kosztuje 394 290 zł.

Wyposażeni w wiedzę o cenach sprzed 2 lat możemy przejść do nowego cennika, który jest nieco poszatkowany.

Nowe ceny Volkswagena Touarega - 2025

Volkswagen Touareg to taki prestiżowy Volkswagen. Tylko w nim dostępne były silniki 6-cylindrowe o pojemności 3 litrów. Benzynowy, Diesel i silnik benzynowy połączony z napędem hybrydowym typu plug-in, takie były na początku. Bogactwo w wielkim SUV-ie i jeszcze różne warianty mocy były, a każde auto miało napęd na cztery koła. Niestety prestiżu już nie będzie, model zostaje skasowany. Jego miejsce, ale już bez 3-litrowych silników, pewnie trochę zagospodaruje Tayron. Jest to ostatnia szansa na umieszczenie SUV-a Volkswagena tych rozmiarów w swoim garażu.

Nowy cennik Volkswagena Touarega otwiera kwota 305 990 zł. Tyle trzeba zapłacić za 3.0 V6 TFSI eHybrid 4Motion o mocy 340 KM, czyli za hybrydę typu plug-in. Dwa lata temu cennik otwierał słabszy 3-litrowy diesel z ceną 316 390 zł. I kto mówi, że auta drożeją, skoro po 2 latach jeden z droższych napędów w gamie staje się tańszy od dawnej wersji bazowej. Przypominam cytat tam wyżej (mój), auto w wersji hybrydowej kosztowało ponad 400 tys. zł. Dostępność tego napędu zmieniła się o 100 tys. zł, ale zmieniła się też dostępna wersja wyposażenia i jest to wariant o mniejszej mocy. Wtedy plug-in nie był dostępny w wersji Elegance, która teraz jest wersją bazową.

Cennik Volkswagen Touarega, wrzesień 2025 r.

Volkswagen Touareg plug-in jest też dostępny w wersji R, ale jego moc się nie zmienia. W wersji R-line nie jest dostępny. Touareg R kosztuje 335 190 zł. Muszę jeszcze raz zacytować siebie sprzed 2 lat: Na deser pozostaje Volkswagen Touareg R eHybrid. Jego łączna moc to 462 KM, a cena to 441 590 zł. Jeśli zignorujemy moc, to wariant R możemy mieć za 140 tys. zł. mniej niż kiedyś.

Nie ma już silnika benzynowego, jest Diesel

Nie jest dostępny już silnik benzynowy, szkoda jeździł bardzo przyjemnie. Oprócz hybrydy został silnik Diesla w dwóch wariantach mocy. 3.0 V6 TDI 4Motion o mocy 231 KM kosztuje 309 490 zł, a ten sam Diesel o mocy 286 to koszt 332 990 zł. Oba są dostępne wyłącznie w wersji R-Line i w żadnej innej.

REKLAMA

Nieśmiało powiem, że po jazdach testowych trzymałbym się mocno króla, czyli Diesla. 3-litrowa silnik benzynowy też przyjemnie zapisał się w mej pamięci. Auta z napędem hybrydowym ze względu na odczuwalną masę wygospodarowały sobie nieco mniej miejsca w serduszku.

Volkswagen wolałby, żebyście wybierali napęd eHybrid i to najlepiej w wersji R. Ja trzymałbym się diesla. Lepszej ceny już raczej nie będzie, bo i modelu nie będzie.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-03T10:53:36+02:00
Aktualizacja: 2025-09-03T09:52:21+02:00
Aktualizacja: 2025-09-02T17:14:13+02:00
Aktualizacja: 2025-09-02T17:07:45+02:00
Aktualizacja: 2025-09-02T16:00:55+02:00
Aktualizacja: 2025-09-02T15:29:10+02:00
Aktualizacja: 2025-09-02T10:30:20+02:00
Aktualizacja: 2025-09-02T10:10:13+02:00
Aktualizacja: 2025-09-01T19:36:23+02:00
Aktualizacja: 2025-09-01T17:01:59+02:00
Aktualizacja: 2025-09-01T14:54:56+02:00
Aktualizacja: 2025-09-01T13:30:42+02:00
Aktualizacja: 2025-09-01T12:49:34+02:00
Aktualizacja: 2025-08-30T14:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA