Kultowy Peugeot 103 powraca. Krajowa produkcja, nie Chińczyk
Oddział Peugeota zajmujący się jednośladami zamierza pokazać współczesną wersję motoroweru 103. Model produkowany pierwotnie przez ponad cztery dekady wraca w nowej generacji, tym razem zelektryfikowanej.

Peugeot 103 pojawił się w 1971 r. jako następca 102, z którym jednak był produkowany równolegle przez kilkanaście lat, choć w tym czasie uchodził za bardziej komfortowy model, dzięki czemu sprzedawał się lepiej. 103 zdobył sporą popularność nie tylko we Francji dzięki prostej konstrukcji, niezłemu komfortowi jazdy, dobrej relacji ceny do oferowanego wyposażenia, czy faktowi, że w wielu krajach można było się nim poruszać bez żadnego prawa jazdy. Z czasem jednak zaczął ulegać nowocześniejszym konstrukcjom, przez co w XXI w. odmiana 103 Vogue produkowana w Chinach stanowiła już margines rynku. Jego historia zakończyła się w 2015 r.
Teraz model ma wielki powrót
Na początku 2024 r. Peugeot Motocycles zaskoczyło wszystkich, prezentując, koncepcyjny elektryczny motorower SPx, luźno nawiązujący do Peugeota 103, którego miał być duchowym następcą. Teraz już wiemy, że nie była to jedynie fantazja projektantów, a zapowiedź powrotu słynnego modelu.

Nowe wcielenie modelu 103 prezentuje sobą zupełnie współczesną i znacznie nowocześniejszą formę niż starszy model, którego produkcję zakończono 10 lat temu. Jego stylistyka jest jednak znacznie mniej radykalna niż SPx - widać w nim więcej ducha klasycznego 103. Pod względem konstrukcyjnym opiera się na aluminiowej ramie samonośnej, z pojedynczym wahaczem aluminiowym i widelcem teleskopowym KYB.

Jeżeli chodzi o napęd, to 103 jest modelem wyłącznie elektrycznym. Nowością w stosunku do historycznego poprzednika jest nowa odmiana 125, cięższa i mocniejsza, niż klasyczny motorower. Posiada ona wyjmowany akumulator o pojemności 2,2 kWh, który na pełnym ładowaniu pozwala na przejechanie 65 km. Jego masa własna wynosi 103 kg.
Oczywiście nie oznacza to, że nowy 103 nie będzie już zwykłym motorowerem - mniejsza odmiana będzie wyposażana w mniejszy akumulator o pojemności 1,6 kWh, który pozwoli na zasięg 45 km.
Prezentacja nowego 103 lada chwila
Rolę tablicy rozdzielczej pełni 5-calowy ekran TFT. Nowością w specyfikacji względem kultowego poprzednika jest dwuosobowe siedzenie - oryginał miał tylko jedno. Peugeot zapowiedział też dwa pakiety akcesoriów dla bardziej wymagających - Protect, składający się z przedniej szyby, osłon nóg i bocznych podłóg, oraz Comfort, z uchwytem na smartfon, kufrem, i bardziej komfortowym siedzenie wraz z pokrowcem.

Cena nowego 103 pozostaje jeszcze tajemnicą. Wiadomo tyle, że w przeciwieństwie do ostatnich odmian poprzednika, będzie on produkowany we Francji. Pierwsza prezentacja ma się odbyć na nadchodzących targach EICMA w Mediolanie, zaś produkcja rozpocznie się w przyszłym roku. To, czy będzie w stanie powtórzyć sukces kultowego poprzednika - pokaże nam czas.
Więcej o jednośladach przeczytasz tutaj:







































