REKLAMA

Malutkie Renault powraca. Tym razem za drzwi nie musisz dopłacać

Duo i Bento to najnowsze elektryczne twory od submarki Renault o nazwie Mobilize. Zostaną oficjalnie zaprezentowane na targach motoryzacyjnych w Paryżu i będą następcami modelu Twizy.

Malutkie Renault powraca. Tym razem za drzwi nie musisz dopłacać
REKLAMA

Mobilize to jedna z odnóg grupy Renault. Dotychczas oferowała m.in. usługę car-sharingu o nazwie Zity, dostępną w Paryżu, Lyonie, Madrycie i Mediolanie. Po zaprezentowaniu także kilku własnych prototypów, w końcu przedstawia produkcyjny samochód, tym samym stając się czwartą marką francuskiego koncernu - po Renault, Dacii i Alpine.

REKLAMA

Duo to nie samochód. Ale też nie Polonez

Pierwszym samochodem nowej marki są w zasadzie dwa modele - Duo to dwumiejscowy samochodzik osobowy (pasażer siedzi za kierowcą), podczas gdy Bento to dostawczak z dużym 649-litrowym bagażnikiem za kabiną kierowcy. Podobnie jak w przypadku Twizy, lub trojaczków od Stellantis - Citroena Ami, Fiata Topolino i Opla Rocks Electric, Duo i Bento w świetle prawa nie są uważane za samochody, a czterokołowce.

Zależnie od wersji, Duo i Bento łapią się do dwóch różnych unijnych kategorii czterokołowców. Pierwsza jest nazwana L6e, a pojazdy do niej należące w żadnym państwie UE nie wymagają prawa jazdy kategorii B, ich masa nie przekracza 425 kg, a maksymalna prędkość nie przekracza 45 km/h. Drugą jest L7e - tutaj masa nie może przekroczyć 450 kg, a maksymalna prędkość 90 km/h.

Więcej o Renault przeczytasz tutaj:

Oferuje jednak więcej niż poprzednik

W przeciwieństwie do spartańskiego Twizy, w którym nawet drzwi (i to bez szyb) były opcją za dopłatą, Duo jest zaprojektowany jako pojazd bliższy pełnowymiarowym samochodom - a przynajmniej na płaszczyźnie wyposażenia. Znajdziemy w nim zestaw audio z systemem Bluetooth i gniazdem USB-C, klimatyzację, podgrzewane siedzenie i poduszkę powietrzną - lepiej niż w Ami/Topolino. Drzwi natomiast jak najbardziej mają szyby i są podnoszone do góry (tzw. „Lambo doors”).

Pojazd jest wyposażony w akumulator niklowo-manganowo-kobaltowy (NMC) o pojemności 10,3 kWh, który zapewnia zasięg ok. 160 km w cyklu WMTC (World Motorcycle Test Cycle), który stosuje się w przypadku czterokołowców. Rzeczywisty zasięg ma się jednak oscylować w okolicach 100 km w warunkach zimowych. Ładowanie od 20 do 80 proc. baterii ma trwać 3 godz. 25 min (przy użyciu prądu stałego) lub 3 godz. 50 min (przy użyciu prądu przemiennego).

REKLAMA

Zdaniem Mobilize oba pojazdy „mogą zapewnić rozwiązania w zakresie mobilności w regionach o ograniczonym transporcie publicznym”. Chodzi tu oczywiście o zatłoczone obszary wielkich miast. Ma być też produktem wybitnie zapatrzonym na ekologię - 40 proc. konstrukcji ma być wykonywane z materiałów pochodzących z recyklingu, a 95 proc. z nich samych nadaje się do powtórnego użycia.

Obydwa pojazdy będą miały swoją dedykowaną aplikację „MyDuo”. Klienci będą mogli je oglądać w sieci salonów Renault, a Duo będzie można zamawiać od 14 października. Nie znamy jednak daty otwarcia zamówień na Bento. Ceny także pozostają w sferze tajemnicy.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA