REKLAMA

Nowe MG za chwilę w Europie. Już zdążyli je rozbić

MG już niedługo wprowadzi do Europy nową wersję kompaktowego modelu elektrycznego MG4. Niektórym mógł umknąć fakt, że został przetestowany przez Euro NCAP, choć nie został jeszcze oficjalnie zaprezentowany przez swojego producenta.

Nowe MG za chwilę w Europie. Już zdążyli je rozbić
REKLAMA

Pierwsza generacja MG4 EV pojawiła się 2022 r. - choć taką nazwę początkowo przybrał jedynie w Europie, bowiem w Chinach sprzedawano go jako MG Mulan, dopiero po roku ujednolicając nazewnictwo z Europą. Zdążył on zdobyć całkiem niezłą popularność na zachodzie Europy, głównie z powodu ceny, niższej o dobrych kilka tys. euro niż u konkurentów. Niestety, u nas już mu tak dobrze nie idzie.

REKLAMA

Wtem zjawia się nowy MG4

W sierpniu tego roku w Chinach pokazano nowy samochód o nazwie MG4, który zaczął tam pełnić rolę bezpośredniego następcy MG Mulan/pierwszej generacji MG4 EV. Według pierwotnych planów producenta (jak i oczekiwań mediów), miał on być modelem sprzedawanym tylko i wyłącznie w swojej ojczyźnie.

Okazało się jednak inaczej - w ostatniej serii testów zderzeniowych organizowanych przez europejską organizację ds. bezpieczeństwa samochodów Euro NCAP pojawił się samochód MG4 EV. I nie, nie był to ten trzyletni model, tylko nowość z sierpnia tego roku i to w identycznej specyfikacji, co w Chinach. Poszło mu nawet całkiem dobrze, gdyż otrzymał ocenę 5 gwiazdek.

fot. Euro NCAP

No to co to dokładnie za auto?

Nowy MG4 EV ma 4395 mm długości, co stawia go gdzieś na granicy kompaktowych hatchbacków i crossoverów - dla porównania, Citroen e-C4 ma 4360 mm długości, zaś Kia EV4 hatchback - 4430 mm długości.

Po wprowadzeniu będzie pełnił rolę podstawowego modelu MG w Europie, oczywiście do czasu wprowadzenia malutkiego MG2, choć to nastąpi dopiero w 2028 r. Co ciekawe, a jest z tym związane, to nawet po prezentacji nowego MG4 EV, wciąż aktualny model pozostanie dalej w produkcji, przechodząc jedynie lifting, a jak zaś dowiedział się francuski Caradisiac, to ma on być oferowany jedynie w droższych wersjach, jak sportowy X-Power, czy Long Range.

Jeżeli chodzi o napęd, to MG4 EV w Chinach jest dostępny z tylko jednym silnikiem - o mocy 163 KM i momencie obrotowym 250 Nm, umieszczonym przy przedniej osi i napędzającym przednie koła. Wybrać można jedynie akumulatory - są to ogniwa tylu LFP (litowo-żelazowo-fosforanowe) o pojemności 43 i 54 kWh zapewniające odpowiednio 437 i 530 km zasięgu wg normy CLTC. Do tego, zaprezentowano już prototyp wersji o nazwie Anxin Edition z baterią półprzewodnikową, zapewniającą lepszą wydajność.

Teraz pozostało nam czekać na oficjalną premierę - jeżeli chodzi o MG, to już mieliśmy taką sytuację, kiedy najpierw model został rozbity przez Euro NCAP, zanim w ogóle został oficjalnie zaprezentowany. Był to średniej wielkości SUV S6, który już jest dostępny w naszych salonach.

REKLAMA

Więcej o MG przeczytasz tutaj:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-11T14:33:54+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T12:07:26+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T09:41:19+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T17:31:03+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T17:16:56+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T13:54:55+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T11:12:28+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T13:50:46+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T12:22:20+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T07:40:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T18:26:27+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T17:23:21+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T16:43:02+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T15:10:25+01:00
Aktualizacja: 2025-12-08T13:56:40+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA