Nowy SUV MG rozbity. Mieliście tego nie zobaczyć
Nowy SUV MG, czyli MG S6, jeszcze oficjalnie nie zadebiutował, a już udało się go rozbić. I to w taki sposób, że tajemnic pozostało niewiele.

Szczęśliwie w tym rozbiciu nikt nie ucierpiał - poza samym MG S6 i tajemnicą, jaka miała go skrywać jeszcze przez jakiś czas. Rozbicia i ujawnienia tajemnic nowego SUV-a dopuściło się bowiem... Euro NCAP.
Tak wygląda MG S6, czyli nowy SUV od MG

Oficjalna premiera? Póki co - brak. Ale jak zauważył Autocar, auto znalazło się właśnie na nowej liście pojazdów rozbitych testowo przez Euro NCAP. Bez żadnego maskowania, bez żadnej dodatkowej ochrony nadwozia - ot, tu są zdjęcia, tu jest nawet film z rozbicia egzemplarzy testowych:
Niespodzianki więc raczej nie będzie, a dzięki nowym materiałom wiemy, że do Europy zmierza właśnie kolejny, tym razem spory SUV marki, która zaczyna być coraz bardziej rozpoznawalna także poza Wielką Brytanią. Ach, wiemy też, że ma komplet gwiazdek w Euro NCAP, ale to akurat nic trudnego dla producentów, którzy chcą zgarnąć 5 gwiazdek.
MG S6 - co wiemy poza tym?

Trzymając się póki co nazwy - że będzie w pełni elektryczny, co może mu trochę napsuć szyków w naszym kraju. Z drugiej strony - kilkadziesiąt tysięcy dopłaty do nowego SUV-a piechotą nie chodzi, więc może znajdzie się trochę zainteresowanych.
Poza tym można założyć, że będzie większy i droższy od modelu S5. Ten wyceniono w naszym kraju na 143 900 zł (bez promocji) i za te pieniądze mogliśmy dostać SUV-a o długości 4476 mm, rozstawie osi 2730 mm i wysokości 1621 mm. Za napęd w tańszych wariantach służył silnik elektryczny o mocy 170 KM, a do pary był jeszcze pakiet akumulatorów LFP o pojemności 49 kWh. Droższe warianty oferowały już 231 KM i akumulatory NCM o pojemności 64 kWh. Zasięgi - od 335 do 480 KM.
Czy któryś z tych zestawów znajdziemy w MG S6? Tego na razie nie wiadomo, a jedyne, co na dobrą sprawę wiadomo na pewno, to to, że testowy egzemplarz miał masę 1908 kg, a więc był o ok. 200 kg cięższy od S5. Można być jednak niemal pewnym, że 49 kWh do tak dużego auta nie będzie pasowało i cennik otworzy raczej 64 kWh, z zasięgiem w okolicach 400 km z kawałkiem.
Według ostatnich spekulacji do wyboru ma być kilka wariantów napędowych nowego MG, wliczając w to faktycznie wariant podstawowy z napędem na jedną oś i 64 kWh. Wyżej wycenione będą odmiany z napędem na obie osie, wyższą mocą i pakietem akumulatorów 77 kWh. Wyplotkowane wymiary? Ponad 4,7 m długości i 2,83 m między osiami.
Ile może kosztować nowy SUV MG?
Biorąc pod uwage, że MG S6 64 kWh kosztuje 158 900 zł bez promocji, trudno spodziewać się ceny poniżej 170, może 180 tys. zł. To z kolei pozycjonowałoby S6 dość wyraźnie powyżej mniejszego ID.4 z akumulatorem 52 kWh (152 790 zł), ale też poniżej 286-konnego ID.4 z akumulatorami 77 kWh (niemal równo 200 tys. zł). Od 173 900 zł startuje też kompaktowa Kia K4, aczkolwiek też z akumulatorem 58 kWh - za 81 trzeba już zapłacić 193 900 zł.
No i zawsze zostaje jeszcze Tesla. Obecnie Model Y Standard startuje od 184 990 zł i nie wiem, na ile uda się przekonać kogoś do zakupu MG, który kosztuje podobne pieniądze.