REKLAMA

Nowe Renault Trafic ma sympatyczną buzię, ale przegoni cię z lewego pasa

Renault właśnie zaserwowało nam pierwsze oficjalne zdjęcia zupełnie nowej generacji swojego popularnego modelu dostawczego - Trafica. Pod ładnym nadwoziem skryło się kilka ciekawych rozwiązań technicznych. Zapowiada się hit wśród kurierów.

Nowe Renault Trafic ma sympatyczną buzię, ale przegoni cię z lewego pasa
REKLAMA

Nie dalej niż pół roku temu Renault zaprezentowało prototypy trzech aut dostawczych przyszłości. Choć wyglądały dość futurystycznie, to wiadomo było od razu, że z czasem trafią do produkcji. Właśnie poznaliśmy ostateczny wygląd produkcyjnej wersji jednego z nich – nowego Trafica.

REKLAMA

Jeden z dwóch Traficów

Nowy model nosi nazwę Trafic, choć z obecnym dostawczakiem dzieli jedynie nazwę – został zbudowany na nowej płycie podłogowej przypominającej swoją konstrukcją deskorolkę i w odróżnieniu do aktualnego modelu, będzie on wyłącznie elektryczny. Ma nosić charakterystyczny dla elektrycznych Renault przydomek E-Tech i zastąpi obecną wersję elektryczną, zaś znany nam model w wersji spalinowej na razie pozostanie w ofercie bez zmian.

Trafic E-Tech będzie oferowany w dwóch wersjach długości - 4,87 m i 5,27 m. Będą miały identyczną szerokość i wysokość, zaś przestrzeń ładunkowa będzie wynosić 5,1 m3 w L1 i 5,8 m3 w L2. Ładowność ma niezależnie od długości wynosić 1,25 t, oraz będzie mógł pociągnąć przyczepę hamowaną o masie 2 t.

Choć wygląd jest u dostawczaków kwestią drugo-, jeśli nie trzeciorzędną, to trzeba przyznać, że ze swoją nowoczesną, aerodynamiczną i jednobryłową sylwetką, nowy Trafic wygląda całkiem przyjemnie. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że w jego designie nie ma nic rewolucyjnego, a jest to raczej reprezentant nowego, ogólnego trendu wśród elektrycznych aut dostawczych, jak choćby Kii PV5.

We wnętrzu znajdziemy równie nowoczesną deskę rozdzielczą, z dwoma ekranami: panelem wskaźników oraz nachylonym w stronę kierowcy 12-calowym ekranem centralnym. Ten drugi będzie obsługiwać nową generacją systemu multimedialnego openR, zoptymalizowanego pod kątem pojazdów użytkowych, w tym specjalnie zaprojektowanej nawigacji, uwzględniającą wymiary i ładowność pojazdu. Zaś do wykończenia wnętrza użyto materiałów w 15 proc. pochodzących z recyklingu.

Pierwsze Renault z architekturą 800V

Nowy Trafic będzie wyposażony w umieszczony z tyłu i napędzający koła tylne silnik elektryczny o mocy 204 KM (150 kW) i momencie obrotowym 345 Nm. Między innymi temu, że silnik jest z tyłu, wóz może się pochwalić niewielką średnicą zawracania wynoszącą 10,3 m – to niewiele więcej niż w miejskim Clio. Przy okazji powinien być żwawy, więc - znając temperament kierowców Traficów - na podmiejskich obwodnicach trzeba będzie uciekać z lewego pasa na widok sympatycznej buzi w lusterku.

Co jednak ważniejsze, Trafic będzie pierwszym Renault zbudowanym przy wykorzystaniu architektury 800 V. Dostępny będzie w dwóch wersjach różniących się pojemnością akumulatorów: z akumulatorami niklowo-manganowo-kobaltowymi (NMC) zapewniającymi zasięg ok. 450 km, lub litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFC) o mniejszym zasięgu 350 km. Pierwsza będzie dostępny od momentu premiery, zaś na drugą, określaną jako „miejską” będziemy musieli poczekać nieco dłużej. Dzięki mocnej architekturze możliwe będzie szybkie ładowanie prądem stałym z poziomu 15 proc. do 80 proc. w ciągu około 20 min. Do tego dostępna będzie możliwość ładowania V2L (Vehicle-to-Load), umożliwiające ładowanie urządzeń zewnętrznych z pojazdu, za pomocą gniazdek w kabinie, oraz V2G (Vehicle-to-Grid), poprzez które możliwe będzie dostarczanie energii z akumulatora pojazdu do sieci, dzięki dwukierunkowej ładowarce.

Oficjalna premiera na żywo będzie miała miejsce na dniach - na targach Solutrans we francuskim Lyonie. Jednak salony poczekają na auto nieco dłużej, gdyż ma się w nich pojawić do końca 2026 r. Ceny Trafica E-Tech pojawią się bliżej wprowadzenia do produkcji. Po nim zaś mają się pojawić produkcyjne wersje wcześniej zapowiadanych, elektrycznych dostawczaków - Goelette i Estafette. Jednak na bardziej konkretne informacje o nich musimy poczekać.

REKLAMA

Więcej o Renault przeczytasz tutaj:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-18T12:18:41+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:44:06+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T17:07:27+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T14:23:35+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T10:40:54+01:00
Aktualizacja: 2025-11-17T10:21:54+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T18:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-16T12:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-15T16:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-15T13:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-15T11:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-15T09:30:00+01:00
Aktualizacja: 2025-11-14T18:45:03+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA