MG wprowadza 4 nowe modele na ważnym rynku. Klienci już zacierają ręce
Marka MG już zdążyła się zadomowić na polskim rynku i w kolejnych rankingach sprzedaży tylko połyka inne, bardziej znane marki. Okazuje się, że oprócz tego co znamy z polskich salonów, może mieć znacznie więcej do zaoferowania.
Na rynku rosyjskim po exodusie zachodnich i japońskich producentów, próżnię szybko zapełnili Chińczycy. Jednakże SAIC, czyli koncern macierzysty MG trochę przespał moment rozpoczęcia ekspansji. Dopiero teraz w Szanghaju postanowili się zrehabilitować i znacznie poszerzyć swoją ofertę. Właśnie wprowadzają aż cztery nowe modele, które mogą także przyciągnąć zainteresowanie na Zachodzie.
Taki HS, ale nie do końca
Najmniejszym z nowych modeli, jest kompaktowy crossover RX5. Posiada on napęd wyłącznie na przednie koła i jest spokrewniony ze znanym z naszego rynku modelem HS - opiera się na tym samym modelu, czyli Roewe RX5, lecz na wcześniejszej generacji, zresztą tak jak poprzednia generacja HS. Z tą różnicą, że MG RX5 opiera się na jego wersji po liftingu, czyli Roewe RX5 Plus.
Ma on 4571 mm długości, 1855 mm szerokości, i 1719 mm wysokości - rozmiary pozycjonują go idealnie między ZS, a HS. Napędza 1.5-litrowy silnik benzynowy o mocy 170 KM, przenoszonej za pośrednictwem 7-biegowej zautomatyzowanej skrzyni biegów. Jego ceny w Rosji zaczynają się od 2,9 miliona rubli (110 tys. zł).
Nie mylić z Mazdą
Kolejnym modelem z rosyjskiej oferty jest dużo większy RX8 - zbieżność nazw z Mazdą przypadkowa. To SUV w klasycznej formie, osadzony na ramie i napędem na tył lub na wszystkie koła. Spośród opisywanych modeli jest produkowany najdłużej - Roewe RX8, na którym bazuje, jest dostępny w Chinach już od 2018 r.
Siedmiomiejscowy SUV może się pochwalić długością 4923 mm, szerokością 1930 mm, i wysokością 1840 mm. Pod maską pracuje turbodoładowany, 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 220 KM, który współpracuje z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Ceny MG RX8 ustalono na 3,9 miliona rubli (148 tys. zł).
SUV z samego szczytu oferty
W tym samym rozmiarze co RX8 jest najnowszy z opisywanych samochodów - MG RX9, którego eksport pod marką MG rozpoczął się w październiku bieżącego roku. To sztandarowy model MG, wprowadzony jako bardziej finezyjnie stylizowana alternatywa dla powściągliwego RX8.
Podobnie jak RX8, jest on dostępny z napędem na cztery koła, a w jego wnętrzu znajdziemy 7 miejsc (w układzie 2+3+2). Wymiary są niemal identyczne jak starszego modelu - 4983x1967x1786 mm. Napędza go ten sam dwulitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy, jednak w RX9 uzyskuje większą moc, wynoszącą 239 KM. Posiada za to inną skrzynię biegów, 9-biegowy automat produkcji niemieckiego ZF. RX9 jest najdroższym modelem w rosyjskiej gamie MG. Jego ceny startują się od 4,1 miliona rubli (155 tys. zł).
Więcej o MG przeczytasz tutaj:
- MG HS kontra opinie użytkowników. Co jest w porządku, a co denerwuje?
- Prawda o użytkowaniu kompaktowego MG ZS. Rozmawiałem z kierowcą, który jeździ takim autem od czterech lat
- Nowy MG HS już rozbity. Uzyskał wynik jak Sheraton
- MG ES5 wpadnie do Europy i się nie pozbieramy. Studiowanie cennika wymaga stołka
Wreszcie coś, co nie jest SUV-em
Najciekawszym z oferty wydaje się liftback klasy średniej/wyższej nazwany MG7. To jedyny model spośród opisywanych, który nie ma swojego odpowiednika w gamie Roewe. Jest też drugim modelem w historii MG, oznaczonym cyfrą 7 - pierwszy MG7 był równocześnie pierwszym modelem produkowanym przez MG po przejściu w chińskie ręce i niemal niczym nie różnił się od brytyjskiego Rovera 75/MG ZT.
Sportowo stylizowane nadwozie MG 7 ma 4884 mm długości, 1889 mm szerokości, i 1447 mm wysokości. Jest napędzany tym samym silnikiem co RX8 i RX9, lecz w jego najmocniejszej odmianie, wyciskającej 257 KM. Z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną na poziomie 230 km/h, zaś przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje mu 6,5 s. Ceny MG7 zaczynają się od 3,7 miliona rubli (140 tys. zł). SUV-ów mamy pod dostatkiem, tego ostatniego możecie dać też do nas.