Nadjeżdża nowy Nissan Leaf. Mocniejszy, szybszy i z większym zasięgiem
Japoński producent właśnie potwierdził, że nowy Nissan Leaf o większym zasięgu pojawi się w sprzedaży w 2019 r. Auto zyska pojemniejszy akumulator i zaoferuje lepsze osiągi. Jego oficjalna nazwa to Leaf E-Plus.
Odkąd Nissan Leaf pojawił się na rynku, cieszy się ogromną popularnością. W pewnym momencie w Europie sprzedawało się jedno auto co 12 minut, czyli ok. 3000 pojazdów na miesiąc. Obecnie model ten wyposażony jest w litowo-jonowy akumulator o pojemności 40 kWh, co pozwala na 243 km jazdy bez ładowania. A już niedługo wyniki te będą jeszcze lepsze.
Nowy Nissan Leaf o większym zasięgu
W wywiadzie dla AutoGuide.com, dyrektor marketingu EV i strategii sprzedaży firmy Nissan, Brian Maragno, potwierdził, że samochód będzie nosił nazwę Leaf E-Plus i pojawi się na rynku w 2019 r.
W samochodzie znajdzie się akumulator o pojemności 60 kWh, co powinno pozwolić na osiągnięcie 321 km zasięgu, chociaż dokładne dane Nissan nadal trzyma w tajemnicy. Nie wiadomo, czy zmieni się też wnętrze auta lub pojemność bagażnika.
Wiadomo za to, że Nissan Leaf o większym zasięgu będzie wyposażony w zmodernizowany silnik elektryczny, który powoli na osiągnięcie mocy 200 KM (149 kW). Dla porównania, obecna wersja Leafa ma moc 147 KM (110 kW).
Według niepotwierdzonych jeszcze informacji z początku roku, nowy Leaf wykorzystywać będzie tym razem akumulatory od LG, wyposażone w nowy system odprowadzania ciepła. Zmienią się także dostępne opcje ładowania - w przypadku szybkiego ładowania obsługiwane będą ładowarki do 100 kW, natomiast w przypadku zasilania z domowej sieci trójfazowej ładowarka pokładowa będzie w stanie obsłużyć moc 11-22 kW, zamiast dotychczasowych 6 kW.
Lepsze osiągi pozwolą na lepszą sprzedaż?
Większa moc silnika ma zrekompensować większą masę akumulatora, ale też pozwolić na jeszcze większą przyjemność z jazdy. A tę mieliśmy okazję niedawno sprawdzić, o czym możecie przeczytać tutaj.
Do tej pory nikt nie sprzedał więcej pojazdów elektrycznych niż Nissan, któremu udało się wprowadzić na rynek 320 tys. egzemplarzy Leafa od czasu jego debiutu w 2010 r.
Nissan Leaf E-Plus, dzięki zwiększonemu zasięgowi na pełnym naładowaniu akumulatora, może pozwolić firmie na utrzymanie pozycji lidera jeszcze przez długi czas.