Audi wreszcie ma zmodernizowane pierścienie, ale nie te, o których pomyślałeś
Audi ma nowe logo, a raczej cztery nowe pierścienie, które robią lepsze wrażenie niż do tej pory. Jeżeli jesteś właścicielem 1.8 TSI i myślałeś, że w tytule chodzi o pierścienie w silniku, to niestety musisz obejść się smakiem.
Kierowcy Audi potrafią mówić o sobie, że są władcami pierścieni, inni mówią o nich pogardliwie w tym samym kontekście o zerach na masce, ale jednego nie można odmówić marce - jej logo wywołuje emocje. O to właśnie chodzi dużym korporacjom, żeby na widok ich loga użytkownik czuł emocje, a najlepiej, żeby było to pożądanie. Na tyle silne, żeby udać się do salonu i kupić jeden z modeli producenta. Logo Audi jest charakterystyczne i symbolizuje połączenie czterech producentów - Audi, DKW, Horch i Wanderer. Znacie je doskonale, potraficie narysować je z zamkniętymi oczami.W temacie pierścieni powstała również jedna z lepszych reklam w historii. Prosta, ale trafna i zapadająca w pamięć.
Nie przedłużajmy, zobaczmy, co przygotowali designerzy Audi w zakresie nowych pierścieni.
Audi ma nowe logo - cztery pierścienie robią wrażenie
Audi jakoś oparło się modzie sprzed dwóch i trzech lat, gdy wszyscy producenci odkrywali, że internet na smartfonach nie dość, że istnieje, to użytkownicy korzystają z niego częściej niż w tradycyjny sposób. Dlatego zaobserwowaliśmy falę spłaszczania logo do 2D i upraszczania ich, żeby lepiej wyglądały na małych ekranach. Tymczasem Audi stało gdzieś z boku, zapewne przekonane, że poczyniło kroki w kierunku spłaszczania logo już w 2016 r. Jednak najwidoczniej uznano, że czas na większe zmiany i oto przed państwem nowe cztery pierścienie:
Co się zmieniło? Pożegnaliśmy srebrne logo, bo nowe pierścienie występują w dwóch wariantach. W pierwszym białe pierścienie osadzone są w szklanym korpusie, a wokół nich znajduje się delikatna czarna obwódka. W drugim wariancie pierścienie są czarne, a obwódka wokół nich ciemnoszara, ale na zdjęciach wygląda jakby również była czarna. Prezentuje się tak:
W ramach nowej strategii identyfikacyjnej ujednolicono oznaczenia modelu. Od teraz w każdym nowym Audi na słupku B znajdzie się oznaczenie modelu, wersji i technologii. Napisy na słupku B mają być umiejscowione, żeby zawsze je widzieć podczas wsiadania.
Złośliwi powiedzą, że to celowy zabieg, dzięki któremu nikt się nie pomyli przy wsiadaniu do samochodu, ale zostawmy śmieszki. Nowe logo wygląda dobrze, więc jestem spokojny o sprzedaż, a i producenci aftermarketowych rozwiązań również się ucieszą, bo wielu właścicieli Audi zapragnie wymienić logo w swoich samochodach.
Więcej o Audi przeczytacie w: