REKLAMA

Mazda wycofuje lubiany silnik. Teraz jest drożej, ale szybciej

Silnik 2.0 Skyactiv-G o mocach 122 lub 150 KM wypada z gamy Mazdy 3 oraz CX-30. Chętni muszą więc kupić mocniejszą odmianę.

mazda e-skyactiv x
REKLAMA

1.5 zamiast dwóch litrów i nieco ponad 130 KM zamiast 184. Oto zmiany w gamie Mazdy MX-5, o których pisałem niedawno przy okazji jazdy próbnych najnowszą odmianą. Ze względu na unijne normy dotyczące emisji spalin i metody pomiarowe (wersja 2.0 184 KM korzystała z dotrysku benzyny na wysokich obrotach, co jest teraz źle widziane w pomiarach), chętni na japońskiego roadstera muszą teraz zadowolić się gorszymi osiągami. MX-5 wciąż jest świetne, ale rzeczywiście można czuć niedosyt.

REKLAMA

To nie koniec zmian w gamie Mazdy

mazda e-skyactiv x

O ile jednak MX-5 osłabiono, w przypadku modeli 3 i CX-30 klienci są teraz „skazani” na mocniejszy motor i lepsze osiągi. Z oferty - z tych samych, „eko” powodów - usunięto bowiem lubiane silniki Skyactiv-G. Dwulitrowy, wolnossący motor w kompaktowym hatchbacku i crossoverze rozwijał 122 lub 150 KM.

Teraz w gamie pozostaje motor, który ma tę samą pojemność i też nie ma turbo, ale zamiast o Skyactiv-G mówimy o e-Skyactiv-X. Rozwija 186 KM i jest nieco inaczej obmyślony. To jednostka, która przełącza się między konwencjonalnym zapłonem iskrowym, a trybem zapłonu samoczynnego. Efektem ma być oszczędność paliwa połączona z dobrymi wrażeniami z jazdy. Jak to działa? Pierwsze Skyactiv-X’y jeździły dość ospale, ale po odświeżeniu i dodaniu literki "e" przed nazwą (teraz to miękkie hybrydy) jest już zupełnie dobrze.

Mazda 3 kosztuje teraz od 122 900 zł

To cena za odmianę z ręczną skrzynią biegów. Wersja z automatem kosztuje aż o 20 000 zł więcej, ale „w pakiecie” otrzymujemy też bogatsze wyposażenie (Centre Line zamiast Prime Line). Hatchback i sedan kosztują tyle samo.

W przypadku Mazdy CX-30 cena startuje od 134 900 zł. Za 157 900 zł mamy wersję z manualem, ale i z AWD, a zestaw „automat i napęd na przód” kosztuje od 155 900 zł. Sytuacja z wersjami wyposażenia - taka sama, jak w Trójce.

Mazdę 3 2.0 Sky-G o mocy 122 KM można było kupić wcześniej od 107 400 zł, a wersja 150 KM kosztowała nie mniej niż 112 400 zł. Cena CX-30 startowała od 119 500 zł (124 500 zł za 150 KM).

Czy w gamie pojawi się jakiś inny motor?

REKLAMA

Na niektórych rynkach Mazda postanowiła, że wypełni „dziurę mocową” oferując motor 2.5 osłabiony do 140 KM. W Polsce nie ma to jednak sensu ze względu na akcyzę obliczaną od pojemności silnika.

Teraz jest więc drożej, ale szybciej. Jeśli ktoś jest szybki, może też biec do salonu po ostatnie egzemplarze ze „starymi” motorami. Jeszcze zostały. Mazda wycofuje lubiany silnik. Musicie poradzić sobie teraz z większą mocą

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA