Po nową Toyotę możesz iść do salonu Suzuki albo Mazdy
Mazda wprowadza dobrze znany nam samochód. Rozszerza się krąg marek z samoładującą się hybrydą.
Mazda 2 to będzie pierwszy w Europie model tej marki z w pełni hybrydowym układem napędowym. Dotychczas jej wybrane modele były dostępne z układem miękkiej hybrydy, a teraz pojawia się hybryda... twarda. Tak, chyba należy powiedzieć, twarda, skoro tamta była miękka. Jak zwał, tak zwał, ale to ten sam układ, który stosuje Toyota, czyli hybrydy równoległej. Nawet bardzo ten sam.
Stało się, to co było zapowiadane. Mazda 2 Hybrid to hybrydowa Toyota Yaris z naklejonym znaczkiem Mazdy. Mazda skorzystała z rozwiązania, które na naszym rynku wdrożyło Suzuki. Dwa modele Suzuki to Toyoty, hybrydowa Corolla w wersji kombi i RAV4 plug-in. Teraz trzeci model Toyoty pojawi się na naszym rynku pod inną nazwą i we własnej osobie jednocześnie.
Emisję spalin trzeba obniżać, co szczególnie trudne jest w segmencie najmniejszych samochodów. Mazda 2, ta bez dopisku Hybrid, emituje od 114 do 184 g dwutlenku węgla na każdy przejechany kilometr. Nowa Mazda 2 wyrzuci z rury wydechowej już tylko między 87 a 93 g. Walka będzie zażarta.
Mazda 2 (bez Hybrid) wciąż w sprzedaży
Komunikat prasowy nie uśmierca obecnej wersji Mazdy 2, powinna być ciągle dostępna w sprzedaży. Nawet ostatnio doczekała się odświeżenia. W salonie Mazdy będzie można spotkać dwa niespokrewnione ze sobą modele, tego samego... modelu.
Ten nowy, będzie wyposażony w silnik spalinowy o pojemności 1490 ccm i mocy 93 KM. Silnik elektryczny będzie miał moc 59 kW, co da łączną moc 116 KM, czyli, tak jak w hybrydowej Toyocie Yaris. O Mazdzie 2 Hybrid więcej możecie przeczytać tutaj.
Czy Mazda będzie samoładująca się?
Bo Toyoty przecież są. Toyota miewała problemy z powodu stosowania tego terminu, że niby samochód nie może się sam ładować. Otóż może, samochód odzyskuje energię w trakcie jazdy i doładowuje zestaw akumulatorów. Wtyczki nie ma, a prąd jest. Widocznie w Maździe sobie zapamiętali, że niektórzy mają z tym nazewnictwem kłopot, bo europejski komunikat prasowy o Mazdzie 2 Hybrid używa zwrotu samoładująca się, wersja polska uprzejmie go pomija. Cóż za niewykorzystana szansa, by trochę się przykleić do przekazu reklamowego Toyoty.
Mazda 2 będzie dostępna w 3 poziomach wyposażenia - Pure, Agile i Select. Nie mogę się doczekać cen, by zobaczyć, czy i tu, na wzór Suzuki, będą wyższe niż salonie Toyoty.