Nowe chińskie auto wchodzi na nasz rynek. Kosztuje 159 tys. zł. Drzwi się rozsuwa, a ono zasuwa
Samochody dostawcze to wciąż segment, w którym chińskich samochodów jest najmniej. Jednak ich obecność została właśnie zwiększona Maxusem e-Deliver 5.

Maxus to jedna z mniej znanych chińskich marek na naszym rynku, specjalizująca się w samochodach dostawczych i vanach z napędem elektrycznym. Jest obecna na polskim rynku od 2022 r., zaś obecnie wprowadza na polski rynek nowy model z linii e-Deliver, z dodatkowym oznaczeniem cyfrowym 5.
Prawie 500 km zasięgu w mieście
Nowy e-Deliver 5 to średniej wielkości van, który w gamie Maxusa plasuje się pomiędzy obecnymi już na polskim rynku e-Deliver 3, a e-Deliver 7. Jest dostępny w dwóch wariantach długości, z których dłuższy mierzy 5250 mm długości, 1874 mm szerokości i 1960 mm wysokości. W kabinie pasażerskiej klasycznie mieszczą się trzy miejsca.
Zależnie od wersji, objętość przestrzeni ładunkowej mierzy 6,6 lub 7,7 m3, zaś szerokość między nadkolami - 1250 mm. Dostęp do przestrzeni jest możliwy przez podwójne drzwi tylne otwierane pod kątem 180 st., lub drzwi przesuwne z obydwu stron. e-Deliver 5 może wziąć ładunek o masie 1,2 t, lub pociągnąć przyczepę ważącą 1,5 t.

Model e-Deliver 5 został wsparty na nowej płycie podłogowej MILA (Modular Intelligent Lightweight Architecture) autorstwa samego Maxusa. Napędza go silnik elektryczny umieszczony z przodu o mocy 163 KM. Energia jest przechowywana w akumulatorach o pojemności 64 kWh, których pełne naładowanie zapewnia zasięg do 489 km w cyklu miejskim, w tym 335 km jazdy bez lokalnej emisji spalin w cyklu mieszanym (według normy WLTP). Szybkie ładowanie mocą 70 kW do 80 proc. baterii trwa zaledwie 45 min.
Więcej o chińskich samochodach na polskim rynku przeczytasz tutaj:
Cena - 155 900 zł netto
Oczywiście jest to kwota nie uwzględniająca dopłat z programów rządowych. Tak czy inaczej, Maxusa e-Deliver 5 za tę cenę zobaczymy w Polsce już w marcu, zaś jeszcze przed końcem miesiąca pierwsze egzemplarze trafią do dealerów.
Za tę kwotę Maxus e-Deliver 5 może się pochwalić całkiem niezłym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa, obejmującym w standardzie adaptacyjny tempomat, inteligentne światła drogowe, czujniki parkowania z tyłu oraz systemy utrzymania pasa ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania awaryjnego. We wnętrzu znajdziemy zaś regulowany podgrzewany fotel kierowcy oraz dotykowy ekran o przekątnej 12,3” obsługujący kamerę 360 st. oraz aplikacje Apple CarPlay i Android Auto.
Samochód objęty jest gwarancją na 5 lat lub 100 tys. km, zaś jego akumulator trakcyjny na 8 lat lub 200 tys. km,
