Lynk & Co 02 - chińska krzyżówka Macana i XC40, która trafi do Europy
Lynk & Co, chiński producent aut osobowych, zaprezentował właśnie swój trzeci model - Lynk & Co 02. Ten zgrabny crossover już wkrótce pojawi się w europejskich salonach.
![samochody z Chin](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/LynkCo-02-2.jpg)
Kwestią czasu było, aż na naszym kontynencie zaczną pojawiać się samochody chińskich producentów. Lynk & Co oprócz samej sprzedaży, chce również produkować model 03 w Europie. Sprytnie, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę współpracę chińskiego producenta z Volvo.
Lynk & Co 02 - trochę Macan, trochę XC40.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/LynkCo-02-1.jpg)
Tylko spójrzcie na to nadwozie. Jeśli miałbym komuś opisać ten samochód na szybko, powiedziałbym, że to krzyżówka SUV-ów Porsche i Volvo. A, przepraszam, nie SUV-ów, tylko crossoverów. Chiński producent zresztą bardzo mocno podkreśla fakt, że Lynk & Co 02 zalicza się do grona crossoverów i projektowany był z myślą o aktywnych, młodych, dynamicznych i rządnych przygód młodych ludzi.
Taki slogan kojarzy się od razu z dużą mocą pod maską. Niestety Chińczycy jak na razie nie zdradzili, jakimi silnikami napędzany będzie ich nowy crossover. Biorąc pod uwagę to, że Lynk & Co 02 został zbudowany na tej samej platformie, co Volvo XC40 (CMA - Compact Modular Architecture), bardzo prawdopodobnym jest, że chiński producent skorzysta chociażby z hybrydowego napędu opracowanego przez Szwedów (3 cylindry + silnik elektryczny + 7-stopniowa skrzynia biegów).
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/LynkCo-02-17.jpg)
Na początku jednak samochód ma być oferowany z dwoma silnikami benzynowymi: 1,5 l o mocy 177 KM oraz 2,0 l o mocy 190 KM. Hybryda plug-in i wersja z w pełni elektrycznym napędem to pieśni przyszłości.
02 ma mieć na pokładzie całą tonę gadżetów
Już poprzednie modele (01 i 03) Lynk & Co naszpikowane były wszelkiego rodzaju elektroniką, której zwieńczeniem był ogromny wyświetlacz dotykowy zamontowany na konsoli środkowej. Lynk & Co 02, jako crossover projektowany z myślą o młodszym pokoleniu kierowców, ma być jeszcze bardziej gadżeciarski.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/LynkCo-02-11.jpg)
Wiecie, własny sklep z aplikacjami, chmura do przechowywania danych i dedykowany przycisk (ciekawe gdzie go zamontują) do błyskawicznego udostępniania... na razie nie wiadomo czego, ale zakładam, że będą to zdjęcia i filmy nagrywane przez samochód w razie, gdyby na drodze zdarzyło się coś ciekawego.
Całkiem szczerze trzymam kciuki za Lynk & Co
Co prawda crossovery w ogóle mnie nie interesują, ale patrząc na wygląd modelu 03, zaczynam fantazjować o tym, że model 04, 05, albo 06 okaże się być czymś w stylu tańszej Kii Stinger. Tzn. nie musi być nawet do niej podobny. Niech po prostu ma napęd na tył i będzie w miarę tani. Mam wrażenie, że na rynku brakuje tego typu aut, stąd te moje pobożne życzenia.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2018/03/LynkCo-02-9.jpg)
Niewykluczone też, że cały mój entuzjazm zostanie skutecznie zgaszony chwilę po ogłoszeniu europejskich cen modelu 02. Mam jednak nadzieję, że Chińczycy zdają sobie sprawę z tego, że szturm na stary kontynent możliwy jest tylko wtedy, kiedy ich auta będą bardzo, ale to bardzo konkurencyjne cenowo.