Chiński SUV robi furorę na rynku. Cena? 58 tys. zł przeliczamy "na polskie"
Podstawowy Leapmotor B10 kosztuje 109 800 juanów, czyli 58 000 zł. Można marzyć, ale prawdopodobnie faktycznym polskim cenom będzie bliżej do tych podanych w juanach. Dajcie mi kalkulator.

W ciągu godziny Leapmotor B10 zebrał 15 tys. zamówień na rynku chińskim. Po dwóch dniach ich liczba wzrosła aż do 31 tys. Jeśli jego sukces leży w cenie, rodzi się pytanie – ile ten samochód może kosztować w Polsce? Aby znaleźć przybliżoną odpowiedź, pomocne może być przeanalizowanie polskiego cennika modeli T03 i C10, które od niedawna są dostępne w naszym kraju.

Zapnijcie pasy – sprawdźmy, ile kosztują samochody Leapmotor
Już oficjalnie wiadomo, że Leapmotor T03 bez uwzględnienia dofinansowania kosztuje w Polsce 84 900 zł. Wliczając dopłatę NaszEauto i ulgi dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny, cena spada do 54 900 zł. Dotyczy to wersji o zasięgu wynoszącym 265 km, która w Chinach kosztuje 49 900 juanów. To w przeliczeniu 26 600 zł, ale wiemy już, że te ceny można wsadzić między bajki. Zestawiając cenę T03 po zniżkach z ceną na rynku chińskim, można powiedzieć o przełożeniu prawie 1:1. Bez dopłaty NaszEauto i Karty Dużej Rodziny, kwota stanowi dwukrotność ceny w juanach.
Z kolei Leapmotor C10 to wydatek 163 200 zł za wersję Style. Dysponują zasięgiem 424 km, co pomoże określić, do której odmiany z chińskiego cennika je porównać. W Chinach za takie wersje trzeba zapłacić 128 800 juanów. W C10 również można liczyć na rabaty, które maksymalnie obniżą cenę do 133 200 zł.

Ile będzie kosztować Leapmotor B10? Tutaj przyda się kalkulator
Znając powyższe ceny, można przejść do kalkulacji. Wystarczy podzielić polską cenę przez chińską. W wyniku działania dowiadujemy się, że cena T03 bez dopłat jest 1,7-krotnie wyższa niż w Chinach. Natomiast cena C10 bez dopłat jest 1,26-krotnie wyższa. Teraz to samo, ale po uwzględnieniu maksymalnych dopłat. T03 jest 1,1-krotnie droższe, a C10 1,03-krotnie. Przełóżmy to na cenę B10.
Model Leapmotor B10 jest większym samochodem, więc trzeba zastosować przelicznik z C10. Poza tym to on jest gorszą ewentualnością. Najtańsza wersja bez czujnika LiDAR kosztuje 109 800 juanów, co mogłoby przełożyć się na 138 348 zł bez rabatów i 113 094 zł po maksymalnych rabatach.
Wersja z czujnikiem LiDAR kosztuje 120 000 juanów. Teoretycznie w Polsce mogłaby kosztować 151 200 zł lub 123 600 zł z rabatami. Najdroższa wersja B10 kosztuje 139 800 juanów, czyli 176 148 zł bez uwzględnienia dopłat i rabatów oraz 143 994 zł po ich wliczeniu. Można założyć, że ceny będą oscylować w granicach 130 000–150 000 zł. Jest dobrze? Jest dobrze.
Dowiedz się więcej o marce Leapmotor: