REKLAMA

Nowy SUV Kii wyceniony. 200 990 zł i masz komplet

Kia opublikowała polski cennik swojego nowego SUV-a. Nie będziecie narzekać nawet na podstawową wersję wyposażenia EV5.

Nowy SUV Kii wyceniony. 200 990 zł i masz komplet
REKLAMA

Koreański producent ma w ofercie kilka SUV-ów i crossoverów, ale właśnie dołączył do nich zupełnie nowy model. Koncept EV5 zaprezentowano w 2023 roku, ale na rynkowy debiut produkcyjnej wersji musieliśmy czekać aż do października 2025 roku. Dobrze wyposażony samochód można mieć już za 200 990 zł, ale jeśli chcecie, może być jeszcze taniej.

REKLAMA

Kia EV5 z polskim cennikiem

Kia poszła za ciosem i zaprezentowała kolejny model będący uzupełnieniem rodziny EV3, EV4, EV6 i EV9. Teraz można dopisać do niej EV5, które mierzy 4610 mm długości, 1875 mm szerokości i 1675 mm wysokości z rozstawem osi wynoszącym 2750 mm. W tych rozmiarach SUV oferuje od 566 do 1650 litrów przestrzeni bagażowej, a dodatkowe 44 litry wygospodarowano pod maską.

Kia EV5 jest dostępna z akumulatorem o pojemności 81,4 kWh. Silnik generujący 217 KM i 295 Nm napędza przednią oś. Pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 8,4 sekundy, co przy masie 1994–2017 kg (w zależności od wyposażenia) wcale nie jest złym wynikiem. Prędkość maksymalna to natomiast 165 km/h. W przyszłości ofertę ma uzupełnić odmiana z napędem na cztery koła o mocy 302 KM.

Zasięg różni się w zależności od wersji wyposażenia. W przypadku Air będzie to 530 km według WLTP. Earth przejedzie 520 km, a GT-Line 505 km. Maksymalna moc ładowania DC to 150 kW. Uzupełnienie akumulatora od 10 do 80 proc. zajmuje 30 minut. Jeśli wiecie już, jakim SUV-em jest Kia EV5, pora poznać ceny:

  • Air – 200 990 zł,
  • Earth – 220 490 zł,
  • GT-Line – 235 490 zł.

Już podstawowa wersja wystarczy do codziennego użytku

Air, czyli podstawowa wersja wyposażenia, kosztuje 200 990 zł. Po uwzględnieniu maksymalnej wysokości dopłaty z programu NaszEauto elektryczna Kia EV5 może kosztować 160 990 zł. W tej cenie klient dostaje SUV-a wyposażonego w 7 poduszek powietrznych, asystenta utrzymania pasa ruchu, inteligentny ogranicznik prędkości, aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, asystenta jazdy po autostradzie, autonomiczne hamowanie wykrywające pojazdy, pieszych i rowerzystów, czujnik martwego pola, potrójny wyświetlacz, bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto oraz kamerę monitorującą kierowcę.

Do tego dochodzą jeszcze przednie reflektory LED, fotochromatyczne lusterko wsteczne, przednie i tylne czujniki parkowania, kamera cofania, przyciemnione szyby, bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie, automatyczne wycieraczki, LED-owe oświetlenie wnętrza i bagażnika, tryb Pet Mode (zwierzę w aucie), podgrzewanie foteli i kierownicy, pompa ciepła, relingi dachowe i 18-calowe felgi. Uff, się zapowietrzyłem.

Druga jest wersja Earth. Kosztuje minimum 220 490 zł lub 180 490 zł po maksymalnych dopłatach. Dodaje ona jeszcze przednie projekcyjne reflektory LED z funkcją przywitania, oświetlenie ambientowe, bezprzewodową ładowarkę, automatycznie chowane i odchylane klamki zewnętrzne, 3-strefową klimatyzację, technologię V2D (zasilanie urządzeń zewnętrznych V2L i pojazdów V2V), elektryczną regulację fotela kierowcy, podgrzewane skrajne siedzenia z tyłu, elektryczną klapę bagażnika z regulacją wysokości otwierania, tapicerkę materiałowo-skórzaną i 19-calowe felgi.

Może być jeszcze ciekawiej

Najdroższa Kia EV5 w wersji wyposażenia GT-Line to minimum 235 490 zł. Jeśli odpowiednio się nagimnastykujecie, cena obniży się do 195 490 zł. W tej kwocie samochód zyska jeszcze boczne czujniki parkowania, kamerę 360, jeszcze bardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa, zdalne parkowanie przy użyciu pilota, cyfrowy kluczyk, wentylowane fotele, pamięć ustawień fotela kierowcy, 8-głośnikowy system Harman Kardon, 12-calowy HUD, masaż fotela kierowcy, biometryczną identyfikację z funkcją uruchomienia oraz aluminiowe nakładki na pedały.

Do tego dostaniecie jeszcze trójramienną spłaszczoną kierownicę z logo GT-Line, czarne lusterka i listwy szyb, przednie i tylne zderzaki GT-Line, czarną podsufitkę, listwy progowe lakierowane w kolorze nadwozia i czarnym oraz 19-calowe felgi. Oprócz tego klienci mogą dopłacić za osobne pakiety i opcje, takie jak Pakiet Drive Wise za 5000 zł, Pakiet Comfort za 6000 zł, V2L za 2000 zł czy panoramiczny dach za 3000 zł. Lakiery matowe kosztują 8000 zł, a dodatkowy immobilizer to 2200 zł.

Porównywalna Skoda Enyaq 60 kosztuje 189 900 zł, ale oferuje mniejszy zasięg. Volkswagen ID.4 w podstawowej wersji Pure to wydatek rzędu 123 390 zł, w obu przypadka bez uwzględnienia dopłat, więc jak się uprzecie, możecie być jeszcze taniej. Samochód będzie jednak zdecydowanie gorzej wyposażony, dlatego Kia EV5 mimo trochę wyższej ceny dla wielu okaże się wyborem wartym rozważenia.

REKLAMA

Dowiedz się więcej o marce Kia:

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-10-12T16:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-12T14:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-12T11:59:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-11T18:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-11T16:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-11T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-11T14:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-10-11T09:53:55+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T21:23:23+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T19:58:39+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T18:38:12+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T17:53:04+02:00
Aktualizacja: 2025-10-10T09:20:42+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T19:05:46+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T17:54:58+02:00
Aktualizacja: 2025-10-09T14:57:49+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA