REKLAMA

Koreański gigant będzie produkował nad Wołgą. Sankcje i ograniczenia nie obowiązują mnie

Marka KGM, którą jeszcze do niedawna znaliśmy jako SsangYong, podejmuje kontrowersyjne decyzje co do swojej obecności w Rosji. Najpierw wznowiła tam sprzedaż, a teraz ogłosiła chęć produkcji swoich samochodów w rosyjskiej fabryce.

KGM produkcja w Rosji
REKLAMA

SsangYong, czyli jeden z największych koreańskich producentów samochodów znany głównie z produkcji kontrowersyjnie stylizowanych SUV-ów, w 2020 r. znalazł się w bardzo trudnej sytuacji. Dotychczasowy właściciel, jakim był indyjski koncern Mahindra & Mahindra zadecydował o zaprzestaniu dotowania koreańskiego producenta z powodu jego narastającego długu, po czym Koreańczycy przeszli pod zarząd komisaryczny.

Po nieudanym przejęciu przez firmę Edison Motors, w końcu znalazł się nowy właściciel w postaci koreańskiego koncernu KG Group, który to w 2023 r. zadecydował o porzuceniu „negatywnie kojarzącej się” nazwy SsangYong, zmieniając ją na bardziej synkretyczną. Dlatego teraz samochody, które wcześniej znaliśmy pod łamiącą niektóre języki koreańską nazwą, znamy teraz jako KG Motors lub po prostu KGM.

REKLAMA

Najpierw sprzedaż, a teraz produkcja

W ubiegłym miesiącu KGM podjęło zdaniem wielu niezbyt mądrą decyzję o rozpoczęciu sprzedaży swoich samochodów w Federacji Rosyjskiej. Jako że firma pochodzi z Korei Południowej, KGM automatycznie zostało pierwszą marką z kraju, który nałożył sankcję na Rosję, który zdecydował się o takim posunięciu. Gama modelowa składa się z aut znanych także na naszym rynku - Tivoli, Korando, Torresa i Rextona.

KGM Torres

Jednak mimo głosów krytyki, Koreańczycy posunęli się jeszcze dalej. Źródła podające się przedstawicieli Rex Motors - oficjalnego dystrybutora samochodów KGM w Rosji, podają, że firma planuje rozpocząć produkcję swoich modeli nad Wołgą.

KGM Tivoli

Mówiąc precyzyjniej, wybór padł na duże zakłady Awtotor w Królewcu nad Morzem Bałtyckim. Tam przez lata powstawały przeróżne modele wielu marek, zaś ostatnio ulokowano tam produkcję samochodów elektrycznych własnej marki AmberAwto, powstających na bazie chińskich konstrukcji. KGM-y z rosyjskiej fabryki zostaną dostosowane do potrzeb rosyjskich klientów - pełna lista modyfikacji jest jeszcze nie znana, choć wiadomo o powiększonym zbiorniku na płyn do spryskiwaczy i podgrzewanie przedniej szyby jako wyposażenie standardowe.

Nie wiadomo również, które z modeli KGM trafią na linie montażowe w Królewcu, a także kiedy dokładnie to nastąpi - wiadomo tyle, że pierwsze koreańskie samochody rosyjskiej produkcji powstaną jeszcze w tym roku.

Więcej o motoryzacji w Rosji przeczytasz tutaj:

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-23T19:45:39+02:00
Aktualizacja: 2025-04-23T16:23:36+02:00
Aktualizacja: 2025-04-23T10:38:01+02:00
Aktualizacja: 2025-04-22T18:30:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-22T11:24:57+02:00
Aktualizacja: 2025-04-21T18:10:54+02:00
Aktualizacja: 2025-04-19T15:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-19T14:03:30+02:00
Aktualizacja: 2025-04-19T11:00:00+02:00
Aktualizacja: 2025-04-19T10:00:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA