REKLAMA

Ford Focus RS może nie mieć następcy. Winne normy emisji spalin

Ford upraszcza gamę by zmieścić się w nowych ograniczeniach emisji CO2.

Focus-RS-MK3-1
REKLAMA

Takie hiobowe wieści dla wyznawców RS-a przynosi serwis Caradisiac. Francuzi powołując się na swoje wewnętrzne źródła w Fordzie donoszą, że producent nie planuje wprowadzenia do produkcji kolejnej generacji swojego hot-hatcha. W przyszłym roku zaczną obowiązywać normy ograniczające średnią emisję w gamie do 95 gramów CO2 na kilometr. To oznacza średnie spalanie na poziomie 4,1 dla silników benzynowych i 3,6 l dla diesli. Nie ma szans, by RS ze swoim 350-konnym, 2,3-litrowym silnikiem benzynowym mógł zbliżyć się do tej wartości.

REKLAMA

Anglicy z Autocara już jakiś czas temu pisali, że potrzebna byłaby elektryfikacja modelu. 

Pewne oszczędności dałoby zastosowanie 48-woltowej instalacji elektrycznej. Mówiono też o możliwości dołożenia silnika elektrycznego, który służyłby do napędzania tylnych kół i pozwoliłby na osiągnięcie sumarycznej mocy na poziomie ok 400 KM. 

Jednak wygląda na to, że nic z tego nie będzie.

Ford już od dłuższego czasu reorganizuje swoje szeregi. Co prawda odświeżył niedawno S-Maxa i Galaxy, ale to raczej nie uchroni ich przed odejściem z rynku. Skończyła się produkcja Ka+, jeśli ktoś potrzebuje małego Forda, może wybierać tylko spośród egzemplarzy, które znajdują się w zapasach magazynowych importera. Od dawna plotkuje się o tym, że możemy nie zobaczyć też kolejnego Mondeo, które zostanie zastąpione SUV-em.

Miłośnikom mocnych wrażeń pozostanie zakup Mustanga.

Albo przesiadka do Focusa ST. Ten wciąż jest w sprzedaży, można go zamówić nawet w wersji kombi i z silnikiem benzynowym, albo wysokoprężnym. I może mieć pod maską doładowane 2.3, choć tylko w 280 konnej odmianie. Za to nie ma szans, by zamówić go z napędem na cztery koła. 

REKLAMA

Oczywiście jest możliwe, że źródło serwisu Caradisiac się myli i Ford jednak pokaże nam nowego Focusa RS. 

Jednak biorąc pod uwagę europejskie nastroje, ostatnie posunięcia Forda, ale i podejście klientów, którzy nawet szukając mocnych aut coraz chętniej stawiają na SUV-y, obawiamy się, że faktycznie obecny RS może być ostatnim. Volkswagen wciąż pracuje nad kolejnym Golfem R, czas pokaże, czy Renault myśli nad nowym Megane R.S, a Honda – nową generacją Civica Type R.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-12-12T17:35:21+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T17:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T14:17:28+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T11:41:58+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T09:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-12-12T07:35:41+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T18:44:42+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T16:21:50+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T15:55:37+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T14:33:54+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T12:07:26+01:00
Aktualizacja: 2025-12-11T09:41:19+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T17:31:03+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T17:16:56+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T13:54:55+01:00
Aktualizacja: 2025-12-10T11:12:28+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T13:50:46+01:00
Aktualizacja: 2025-12-09T12:22:20+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA