Nowy Ford Bronco jest elektryczny. Spokojnie, może też być (prawie) normalny
Ford Bronco słynie z radzenia sobie w trudnym terenie. Nie inaczej jest w tym przypadku, ale Chińczycy stwierdzili, że wyposażenie go w silnik elektryczny będzie dobrym pomysłem.

Sytuacja Forda w Europie nie wygląda najlepiej. Z roku na rok jego gama modelowa jest coraz mniejsza, a wyniki sprzedażowe nie napawają optymizmem. Wszystko wskazuje na to, że producent stopniowo przenosi swoją uwagę na inne części świata. Jeśli trudno ci się z tym pogodzić, w Chinach zadebiutował właśnie Ford Bronco z napędem elektrycznym i REEV.

Elektryczny i hybrydowy Ford Bronco
Nowy Ford Bronco kojarzy się głównie z silnikami V6, ale w ofercie jest również 2,3-litrowa czterocylindrowa jednostka. Okazuje się, że w Chinach podeszli do kultowej terenówki zupełnie inaczej. Zaprezentowano tam elektryczne i hybrydowe Bronco, którego produkcją zajmie się Jiangling Motors – spółka joint venture Forda.
Nowe chińskie Bronco to 5-osobowy SUV, który mierzy 5025 mm długości, 1960 mm szerokości, 1815 mm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 2950 mm. Samochód jest zatem większy od spalinowego odpowiednika. Terenówka wyróżnia się nowym kształtem reflektorów i zderzaków, a jej maska ma szeroki wlot. Co ciekawe, na dachu znajduje się LiDAR, który odpowiada za działanie systemów ADAS.






Przy tej masie zasięg wydaje się przyzwoity
Elektryczny Ford Bronco generuje 271 KM i waży 2630 kg. Został wyposażony w akumulator BYD o pojemności 105,4 kWh. Nie wiadomo jednak, czy ma napęd na cztery koła. Przy takich parametrach terenówka pokona 650 km, wg normy CLTC. Jej prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie i wynosi 170 km/h.
Ford Bronco w wersji REEV
Bronco w wersji REEV zostało oparte na 1,5-litrowym silniku służącym jako generator prądu dla akumulatora o pojemności 43,7 kWh. Samochód waży 2510 kg i ma 241 KM, więc jest odrobinę słabszy od wersji elektrycznej. Z drugiej strony, takie połączenie umożliwia przejechanie łącznie 1220 km i 220 km z wykorzystaniem energii elektrycznej.
Trzeba przyznać, że taki zasięg brzmi kusząco, nawet jeśli w rzeczywistości okaże się nieco niższy. Niestety Ford Bronco w wersji elektrycznej i REEV zostało zaprojektowane na potrzeby chińskiego rynku. Producent potwierdził, że samochody nie będą dostępne w Stanach Zjednoczonych, więc na Europę i Polskę raczej nie ma co liczyć. Terenówka ma trafić na chiński rynek w czwartym kwartale tego roku. Według wstępnych szacunków, jej cena wyniesie 42–56 tys. dolarów, co przekłada się na 154–205 tys. zł. Mnie się podoba!
Dowiedz się więcej o marce Ford: