Granda. Nadchodzi nowy Fiat Panda, ale tym razem bez Grande'a (ale jak to?!)
Fiat niedawno zaprezentował model Grande Panda. Nie będzie to jednak jedyna Panda w gamie marki. Jak to możliwe i czy obydwa modele nie będą się kanibalizować?

Pizza, makarony, tiramisu i samochody miejskie. Oto tylko niektóre z dziedzin, w jakich specjalizują się Włosi. Fiat wiele razy próbował z większymi autami, ale na koniec zawsze okazywało się, że najlepiej firmie z Turynu wychodzą wozy do parkowania w ciasnych miejscach. Bywają legendarne.
W planach są kolejne miejskie Fiaty
Jak w rozmowie z magazynem Autocar powiedział Olivier Francois, szef Fiata, w 2030 roku na rynek może trafić Panda czwartej generacji. W głowie większości czytelników pojawia się teraz naturalne pytanie: jak to? Znowu? Przecież niedawno powitaliśmy nową Pandę. Nazywa się Grande Panda i całkiem nieźle przypomina wyglądem pierwszą generację sprzed kilku dekad.

Szef tłumaczy jednak, że obydwa modele mają być sprzedawane jednocześnie. Nowa Panda będzie „po prostu” Pandą, a Grande Panda to nieco większy i delikatnie podniesiony samochód. Grande Panda urosła (mierzy 3,99 m), więc walczy w segmencie B. Tymczasem Panda ma - tak jak starsze generacje - rywalizować w segmencie A. Auta nie powinny wchodzić sobie w drogę.
Jak nowy Fiat Panda może się prezentować?
Podobno ma jeszcze mocniej kojarzyć się z pierwowzorem z lat 80. niż Grande Panda. „Spodziewam się, że projekt będzie bliższy oryginalnej Pandzie” - mówi Olivier Francois i dodaje, że gdy Grande Panda i Panda staną obok siebie, będą wyglądać „jak mama niedźwiedź i mały niedźwiedź”. „To będzie naprawdę słodkie” - kwituje.

Nowy model zostanie zbudowany na platformie STLA City - tej samej, którą wykorzystuje Fiat 500e oraz jego nowa wersja o nazwie Ibrida. Panda ma pojawić się zarówno w wersji EV, jak i hybrydowej. Będzie produkowana we Włoszech. Fiat ma w planach także prezentowanie kilku kolejnych, nowych modeli. Na szczęście żaden z nich nie będzie mierzył więcej niż 4,5 metra. To dobrze wróży tej marce.
