REKLAMA

SUV Citroena ma nową wersję. Cylindry w górę, spalanie w dół

Citroen C5 Aircross dostał teraz nową wersję. Tego francuskiego SUV-a można już zamawiać w wersji Plug-in.

SUV Citroena ma nową wersję. Cylindry w górę, spalanie w dół
REKLAMA

Nie dalej niż kilka miesięcy temu premierę miała druga generacja Citroena C5 Aircross. Nowy model o odmienionej stylistyce zgodnej z nowym językiem designu marki pojawił się w salonach początkowo w wersji z klasycznym układem hybrydowym oraz elektrycznej. Teraz dołącza do nich trzecia.

REKLAMA

Citroën C5 Aircross z napędem hybrydowym typu plug-in

Nowy model z wyglądu nie różni się od odmian z innymi silnikami - dalej ma modne, dzielone światła i typowo francuską, wyrazistą sylwetkę. Podobnie pojemność bagażnika pozostała bez zmian - dalej jest to całkiem dobre 651 l.

Nowością jest oczywiście hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Silnik benzynowy ma cztery cylindry (o jeden więcej niż w standardowej hybrydzie) i pojemność 1,6 l - dzięki turbodoładowaniu osiąga on moc 150 KM. Silnik elektryczny rozwija zaś 125 KM, a łączna moc systemowa wynosi 195 KM. Jest ona przenoszona na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzynią biegów eDCS.

Oba silniki mogą pracować razem lub osobno, zależnie od wyboru jednego z trzech trybów jazdy. Pierwszym jest Hybrid, zarządzający pracą obu silników automatycznie, jednak dający pierwszeństwo silnikowi elektrycznemu. Zasięg w tym trybie wynosi do 650 km na autostradzie (według normy WLTP).

Kolejnym z trybów jest Sport, który daje przewagę silnikowi spalinowemu, dając mu jednak odpowiednie wsparcie ze strony jednostki elektrycznej w celu uzyskania najlepszych osiągów, dodatkowo specjalnie regulując układ kierowniczy, skrzynię biegów czy reakcję układu napędowego na pedał gazu.

Ostatnim jest tryb Electric, który bez większego zaskoczenia pozwala na używanie samego silnika elektrycznego, jeżeli oczywiście jest dostępna dostateczna ilość prądu w baterii - średni zasięg na samym prądzie wynosi 96 km, choć w mieście może przebić ponad 100 km. Prędkość maksymalna jest w tym trybie ograniczona do 135 km/h.

Pełne ładowanie akumulatorów trwa 5 h i 15 min przy użyciu domowej stacji ładującej wallbox 7,4 kW za pomocą standardowej ładowarki pokładowej o mocy 3,7 kW, bądź tylko 2 h i 55 min przy użyciu opcjonalnej ładowarki pokładowej o mocy 7,4 kW.

Plug-in to najdroższa z C-piątek

Ceny C5 Aircross zaczynają się od 132 900 zł w przypadku odmiany hybrydowej. Znacznie droższy jest elektryczny e-C5 Aircross, którego cenniki startują od 174 900 zł. Jednak najdroższy jest właśnie C5 Aircross Plug-in Hybrid, za którego musimy zapłacić 181 700 zł w wersji wyposażenia Plus. W niej otrzymamy m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, panoramiczną kamerę cofania 180 st., czy nawigację 3D.

Wersja Plug-in nie jest ostatnią nowością w C5 Aircrossie na którą czekamy. Do gamy ma dołączyć także wersja e-C5 Long Range, z zasięgiem do 680 km.

Więcej o Citroenach przeczytasz tutaj:

REKLAMA

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-09-12T19:14:21+02:00
Aktualizacja: 2025-09-12T16:59:40+02:00
Aktualizacja: 2025-09-12T12:24:16+02:00
Aktualizacja: 2025-09-12T07:54:13+02:00
Aktualizacja: 2025-09-11T19:26:34+02:00
Aktualizacja: 2025-09-11T18:30:04+02:00
Aktualizacja: 2025-09-11T14:33:52+02:00
Aktualizacja: 2025-09-11T13:15:59+02:00
Aktualizacja: 2025-09-10T18:28:57+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T17:16:14+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T15:27:28+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T13:29:50+02:00
Aktualizacja: 2025-09-09T11:29:57+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA