Maybach z Chin przepływa między niemieckimi oryginałami. Slalom jest to symboliczny
Huawei i JAC udostępniły film prezentujący możliwości ich samochodu, będącego odpowiedzią na Maybacha. Widzimy na nim, jak Maextro S800 płynnym ruchem pokonuje slalom między ciasno ustawionymi Mercedesami-Maybachami S.
Maextro to marka stworzona przez giganta przemysłu elektronicznego Huawei i koncern motoryzacyjny JAC. Działa w ramach aliansu HIMA należącego do Huawei, zajmującego się rozwojem i produkcją samochodów elektrycznych. Maextro to najmłodsze z dzieci HIMA oferujące samochody luksusowe - jedyny jak na razie model S800 ma za zadanie rywalizację z niemieckimi modelami Mercedesa-Maybacha.
Maextro wije się jak węgorz
Huawei i JAC udostępniły film przedstawiający luksusową limuzynę Maextro S800, a właściwie jej ciekawą funkcję. Udostępnione w chińskim serwisie Weibo wideo pokazuje, jak auto manewruje między siedmioma dość ciasno ustawionymi Mercedesami-Maybachami klasy S.
Funkcja jest nazywana „chodem kraba”, chociaż mi bardziej się kojarzy z ruchem węży, bądź ryby węgorza. Funkcja czterech kół skrętnych pozwala tylnym kołom skręcać na wzór przednich kół. Efektem jest możliwość pokonania slalomu w bardzo płynny sposób - jak smarowanie chleba masełkiem. Ale takim miękkim, lekko ogrzanym masełkiem, wyjętym z lodówki poprzedniego wieczoru.
Maksymalny kąt skrętu tylnych kół jest uważany za jedną z największych zalet Maextro - według HIMA maksymalny kąt skrętu tylnych kół wynosi 16 stopni. Jest to wartość większa, niż w przypadku jego konkurencji - w Mercedesie Klasy S tylne koła mogą się skręcić do 10 stopni, a w Rolls-Royce'ie Ghost ten kąt wynosi jedynie 5 stopni. Jednym słowem - Huawei lepsze.
Więcej o dziwnych, chińskich samochodach przeczytasz tutaj:
Wybór Maybachów jest zupełnie nieprzypadkowy
Rolę pachołków dla Maextro pełnią Mercedesy-Maybachy klasy S. Są to obecnie najpopularniejsze samochody wśród chińskich elit, w statystykach sprzedaży pozostawiające krajowe auta w pobitym polu. Huawei i JAC mają szansę na odmienienie tego trendu, wypuszczając swojego Maextro.
Wybór tego samochodu jest symboliczny - oprócz prezentacji samej funkcji, Maextro pokazuje jak sprawnie i gładko mija niemieckie samochody, ostatecznie odjeżdżając w siną dal i zostawiając konkurencję w tyle. Tak ma też wyglądać sprzedaż - S800 ma wyprzedzić Mercedesa i być liderem sprzedaży w segmencie samochodów luksusowych w Chinach. Pomóc mają w tym nowoczesne funkcje - takie jak prezentowany chód kraba, czy automatyczne podłączanie się do ładowarki, za pomocą wysuwanego ramienia.
Oficjalna sprzedaż Maextro jeszcze się nie rozpoczęła. Wiadomo, że limuzyna będzie dostępna z trzema silnikami elektrycznymi do wyboru, w tym z wersją ze spalinowym przedłużaczem zasięgu. Jeśli chodzi o jego wymiary, to S800 ma długość niecałych 5,5 m - niemal dokładnie tyle, co Maybach S. Ceny mają startować od okrągłego miliona juanów (554 tys. zł). Czy zobaczymy go w salonach poza Chinami - nie wiadomo.