Z Warszawy do Brukseli na jednym zapasie energii. Chińska hybryda imponuje zasięgiem
Jaecoo właśnie wprowadza swojego SUV-a 7 w wersji Super Hybrid. Jego największą zaletą ma być pokaźny zasięg, pozwalający na przejechanie sporego dystansu bez potrzeby tankowania i ładowania.

Przedstawiciele Jaecoo, eksportowej marki chińskiego koncernu Chery deklarują, że podczas testów w Azji Południowo-Wschodniej na trasie z Malezji do Tajlandii ich SUV 7 przejechał 1427,5 km na jednym baku i pełnym ładowaniu baterii. Brzmi to bardzo ładnie, prawda? Dlatego trzeba było to powtórzyć i pokazać kto tu rządzi.
Druga próba miała miejsce w Europie
Producent postanowił spróbować powtórzyć swój sukces w Europie. Wybrano trasę w Hiszpanii z Madrytu do A Coruni, podczas której przejechał dystans 1236 km na jednym baku i przy pełnym naładowaniu baterii. Silnik spalinowy zużył w tym czasie ok. 5l/100 km. Nieźle, ale gdzie się podziało te 200 km z Tajlandii?

Przekładając to na polskie warunki, Jaecoo powinien być w stanie przejechać trasę z Krakowa do Gdańska i z powrotem - powinno to wynieść 1198 km, a więc jeszcze 38 km zasięgu zostanie na stanie w korkach stolicy Małopolski (albo Pomorza). A gdybyśmy uśrednili wyniki testów z Azji oraz z Europy to ten Chińczyk mógłby jeszcze raz wprowadzić Polskę do Europy i przejechać 1300 km z Warszawy do Brukseli.
Jaecoo 7 Super Hybrid jest napędzany układem hybrydowym z silnikiem spalinowym 1.5 T-GDI, generującym moc 143 KM i moment obrotowy 215 Nm. Współpracuje on z elektrycznym silnikiem trakcyjnym o mocy 204 KM oraz momencie obrotowym wynoszącym 310 Nm.
Więcej o chińskich samochodach w Europie przeczytasz tutaj:
Jaecoo 7 Super Hybrid właśnie debiutuje w polskich salonach
Jaceoo 7 Super Hybrid właśnie debiutuje w naszym kraju. Dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia: podstawowej Select oraz doposażonej Exclusive - obie posiadają napęd na przednią oś i skrzynię automatyczną 1DHT dedykowaną dla hybryd chińskiego koncernu Chery. Obie wersję są dostępne z silnikiem benzynowym 1.5 T-GDI piątej generacji, pracującym w cyklu Millera. Układ elektryczny zasilany jest baterią wysokonapięciową wykonaną w technologii LFP o pojemności 18.3 kWh.
Ceny odmiany Super Hybrid zaczynają się od 159 900 zł za wersję Select. Na droższą wersję Exclusive musimy wydać 169 900 zł.