Chiński przebój w nowej wersji. Z Gdańska do Krakowa na jednym ładowaniu
Deepal S07 to elektryczny model autorstwa chińskiego koncernu Changan. Już jest jednym z popularniejszych samochodów swojego producenta, lecz teraz może jeszcze poprawić swoje wyniki dzięki nowej wersji - 630 Long-Range Edition. Model obecny jest w Europie.

Changan to koncern, który jak na chińskie warunki ma całkiem długą historię produkowania samochodów. Giganci dobrze znani w Polsce, tacy jak Chery i BYD istnieją od odpowiednio 1997 i 2003 r., więc 1959 r. Changana brzmi przy nich jak antyk. W sferze sprzedaży aut na prąd w koncernie Changan istotną pozycję zajmuje marka Deepal, której popularny SUV S07 doczekał się właśnie nowej wersji.
S07 zgłoś się
Deepal S07 to SUV średniej wielkości mierzący 4750 mm długości, 1930 mm szerokości i 1625 mm wysokości, a którego rozstaw osi ma 2900 mm - niemal identycznie z BMW X3. Może się pochwalić całkiem miłą dla oka stylistyką w której styliści ewidentnie chcieli umieścić jak najwięcej elementów w kształcie trapezoidów, zgrabnie połączone ze stylowym tylnym spoilerem, czy ciekawym kształtem sygnatur świetlnych z przodu i z tyłu.

O wnętrzu niestety, już tak ciepło wypowiedzieć się nie można. Stylistycznie to kalka stosowana przez chyba każdego chińskiego producenta, z wielkim ekranem (przekątna 15,6 cala, rozdzielczość 2,5K) jako punktem centralnym - będzie on obsługiwać cyfrowy kokpit trzeciej generacji firmy Qualcomm, napędzany procesorem Snapdragon 8295P. Wspomagać go będzie 55-calowy system rozszerzonej rzeczywistości AR-HUD.

Kolejny ekran znalazł się z tyłu i ma przekątną 4,2 cala, a także ma możliwość rozszerzenia o iPada. Wyposażenie wnętrza uzupełniają 20-głośnikowy system audio Dolby, oświetlenie ambientowe, a także dwuwarstwowe, dźwiękoszczelne szyby z przodu.
Nowością jest wersja Long Range
Nowy Deepal S07 otrzymał właśnie wersję o nazwie 630 Long-Range Edition. Wyposażono go w pojedynczy silnik elektryczny umieszczony z tyłu generujący moc 255 KM i moment obrotowy 290 Nm, który zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,5 s. Ważniejszy od motoru jest jednak akumulator o pojemności 77,94 kWh - największy w gamie Deepala. A zasięg? Odpowiada liczbie zawartej w nazwie, czyli 630 km według normy CLTC.
W nowym S07 znalazł się także zintegrowany system wspomagania kierowcy o nazwie Qiankun ADS SE, stworzony przez technologicznego giganta Huawei. Oferuje on szereg inteligentnych funkcji, na który składają się system nawigacji Cruise Assist (wspomagający kierowcę pod kątem doboru dróg, przemyślanych zmian pasa, czy regulacji prędkości, czy przy skomplikowanych wjazdach/wyjazdach z różnych miejsc), system Urban LCC Plus (m.in. asystent utrzymywania pasa ruchu, czy informacje o sygnalizacji świetlnej), czy inteligentnego asystenta parkowania, obsługującego ponad 160 scenariuszy parkowania.
Deepal S07 630 Long-Range Edition jest już dostępny w Chinach z cenami startującymi od 164 900 juanów, co po przeliczeniu da nam ok. 84 tys. zł. Oczywiście, w przypadku wprowadzenia go do Europy cena byłaby znacznie wyższa - Deepal S07 w podstawowej wersji elektrycznej w Niemczech kosztuje od 45 tys. euro (190 tys. zł). Jest to globalny model Changana, który w Europie oprócz Niemiec jest dostępny także m.in. w Hiszpanii, Szwajcarii, Holandii, Danii, czy we Włoszech. W Polsce go jednak nie ma - a szkoda, bo w tym całym natłoku chińskich SUV-ów mógłby wyróżniać się całkiem pozytywnie.
Więcej o chińskich samochodach przeczytasz tutaj:







































