REKLAMA

To jest nowe BYD kombi. Cała Europa jesienią o nim zatrąbi

BYD zaraz rozpocznie w Chinach sprzedaż nowego kombi o nazwie Seal 06 DM-i Travel Edition. Trafi on także do Europy.

BYD Seal 06 kombi
REKLAMA

W kwietniu br. w Szanghaju miała miejsce premiera nowego członka rodziny Ocean od BYD - kombi klasy średniej o nazwie Seal 06 DM-i Travel Edition. Jak podają chińskie media, jego sprzedaż na lokalnym rynku rozpocznie się jeszcze w tym tygodniu. Zaś jak donosi niemieckie Ecomento.de, we wrześniu pięciodrzwiowy model trafi do Niemiec, a zatem raczej także na resztę Starego Kontynentu.

REKLAMA

Lekko sportowe kombi

W Europie, kombi najprawdopodobniej pojawi się po prostu jako BYD Seal 06. To auto jest częścią rodziny Seal 06, do której należą również sedan z napędem hybrydowym typu plug-in, w pełni elektryczny sedan, oraz elektryczny sportowy hatchback z dodatkowym przydomkiem GT.

Nie znamy jeszcze dokładnych danych technicznych wersji europejskiej, ani nie mamy jej oficjalnych zdjęć. Jednak mało prawdopodobne jest, aby takie kombi różniło się znacznie od modelu dla Chin. Wśród cech charakterystycznych modelu, można wymienić reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej w kształcie litery L, częściowo ukryte klamki drzwi i modny ostatnio zintegrowany pas tylnych świateł.

Rozmiary plasują Seala 06 w klasie średniej - długość wersji chińskiej wynosi 4850 mm, szerokość 1890 mm, wysokość 1505 mm, zaś rozstaw osi 2790 mm. Jeżeli chodzi o najczęstszy powód wyboru auta z nadwoziem kombi - bagażnik - to BYD zdecydowanie ma się czym pochwalić. Producent deklaruje, że bagażnik Seal 06 DM-i Travel Edition ma pojemność aż 650 l, czyli o 100 l więcej, niż w przypadku sedana.

Wnętrze kombi ma w sobie nieco nowości względem wersji czterodrzwiowej. Na tunelu środkowym nie ujrzymy joysticka skrzyni biegów, czy przycisków umieszczonych w okręgu: za sterowanie skrzynią biegów odpowiada dźwignia na kolumny kierownicy, a przyciski są ustawione w rzędzie. Na liście wyposażenia w Chinach znajdziemy panoramiczny dach, schowek z funkcją chłodzenia (ukryty w centralnym podłokietniku), czy najprostszą wersję systemu God's Eye C autorstwa BYD, na który składa się kilka kamer, czujników i radarów, adaptacyjny tempomat, system automatycznego hamowania, czy utrzymywania pasa ruchu.

Więcej o samochodach BYD przeczytasz tutaj:

Napęd? Oczywiście, że PHEV

BYD Seal 06 kombi w Chinach jest oferowany jako hybryda typu plug-in (PHEV) - trudno oczekiwać, że europejska odmiana dostanie inny układ napędowy. Oznaczać to może zatem wolnossący silnik benzynowy 1.5 o mocy 101 KM, współpracujący z silnikiem elektrycznym w dwóch wariantach mocy - 163 KM lub 218 KM. Energia do ich napędu ma być przechowywana w akumulatorach o jednej z dwóch pojemności - 10,8 kWh lub 15,87 kWh, montowanych odpowiednio do słabszej i mocniejszej jednostki elektrycznej. Zasięg na samym prądzie według mało realistycznej normy CLTC może wynosić 120 km w przypadku słabszego silnika elektrycznego, lub 80 km dla mocniejszego.

REKLAMA

BYD planuje wprowadzić swoje nowe kombi na rynek europejski wczesną jesienią - jak podają niemieckie źródła, nastąpi do we wrześniu. Jeżeli chodzi o cenę, to dla wersji kombi nie znajdziemy danych ani dla Niemiec, ani nawet dla Chin - cenniki w Państwie Środka zostaną opublikowane dopiero w ten piątek, w dniu oficjalnej premiery.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-01T12:38:30+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T17:02:29+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T11:18:58+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA