REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

BMW 1 doczeka się następcy. Model i1 będzie tak spalinowy, jak wasza szczoteczka do zębów

Nowe BMW 1 będzie samochodem elektrycznym. Model i1 – bo taką zapewne dostanie nazwę – weźmie na celownik tradycyjnych rywali spod znaku Mercedesa i Audi. Ale oni też się zelektryfikują.

09.11.2023
15:55
bmw i1
REKLAMA
REKLAMA

BMW serii 1 kiedyś było jedynym kompaktem w swoim rodzaju. Tylny napęd, wyjątkowe prowadzenie, charakter większych modeli marki – „Jedynka” miała swoich fanów, którzy wybaczali jej ciasne wnętrze i mały bagażnik. Ale to już historia. Dziś seria 1 to samochód przednionapędowy. Owszem, jeździ wyjątkowo dobrze, jak na ten typ napędu, ale stracił nieco swojego uroku. Co nie przeszkodziło klientom, bo to wciąż popularny wóz.

Obecna generacja BMW serii 1 jest na rynku od 2019 r.

BMW 128ti cena

To oznacza, że nadchodzi już czas na lifting, ale marka musi myśleć jeszcze bardziej do przodu – czyli o następcy. BMW serii 1 kolejnej generacji prawdopodobnie się pojawi, mimo że nie jest SUV-em. Ale nie spodziewajmy się modelu spalinowego.

„Przede wszystkim działamy w segmencie rynku premium. Istnieje więc różnica w klientach - różnią się oni od klientów z innych segmentów. Ale skupiamy się na całej gamie modeli. Nie skupiamy się tylko na high-endzie. Naszym klientom chcemy zaoferować produkty od Serii 1 i Mini po Rolls-Royce’a. Dlatego mamy oferty dla klientów w każdym segmencie. Głęboko wierzę, że każdy powinien mieć możliwość zakupu BMW w segmencie premium” – powiedział w rozmowie z włoskimi mediami Ilka Horstmeier, członek zarządu BMW AG.

Nowe BMW 1 może dzielić platformę m.in. z BMW iX1

bmw i1
REKLAMA

Nowy model, który prawdopodobnie otrzyma nazwę BMW i1, może pojawić się w drugiej połowie dekady. Jak będzie wyglądać? Inspiracją może być koncept Vision Neue Klasse pokazany w tym roku. Jest trochę retro i trochę kontrowersyjny. Podzespoły i1 może dzielić z BMW iX1 i iX2, a także z elektrycznymi Mini.

Jak zaznaczał Horstmeier, firma „intensywnie pracuje nad obniżeniem kosztów akumulatorów”. Kolejnym wyzwaniem jest zwiększenie zasięgu i prędkości ładowania. BMW będzie chciało oferować zarówno wersje z mniejszymi, jak i większymi akumulatorami, w zależności od potrzeb klienta. Wtedy ci, którzy nie potrzebują dużego zasięgu, mogliby płacić mniej. Czy klasa kompakt w wydaniu elektrycznym ma przyszłość? Możemy spodziewać się Mercedesa klasy A czy Audi A3 na prąd. Przy okazji, nowe BMW 1 – czyli i1 – może znowu stać się tylnonapędowe…

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA