REKLAMA

Perła austriackiej inżynierii na sprzedaż w Polsce. Ten „trójkołowy helikopter" to Meister K-6

W polskich ogłoszeniach można znaleźć różne cuda. Wśród niesłychanych znalezisk obok BMW E36 z udokumentowaną historią można znaleźć także Meistera K-6, czyli zabawnego trójkołowca z kraju bez większych tradycji motoryzacyjnych.

Meister K6
REKLAMA

Austrii daleko do miana stolicy europejskiej motoryzacji. W miarę powszechnie znane mogą być tylko marki Steyr tworzący m.in. samochody ciężarowe i wojskowe, oraz Puch produkujący jednoślady i samochody małolitrażowe, głównie na licencji Fiata. Oprócz nich znajdziemy także wielu małych wytwórców, jak np. Meister, produkujący mikrych rozmiarów trójkołowce.

REKLAMA

Autka dla niepełnosprawnych z Grazu

Przedsiębiorstwo Fahrzeugbau Ing. Hans Meister zostało założone w 1962 r. przez Hansa Jörga Meistera. Na siedzibę wybrał on miasto Graz w Styrii. Początkowo firma zajmowała się wytwarzaniem prostych pojazdów dla osób z niepełnosprawnościami pod marką Meister, jednak w 1969 r. ofertę poszerzono także o większe pojazdy. Było im nieco bliżej do normalnych samochodów, choć wciąż nie były to pełnowymiarowe auta. Wówczas również przeniesiono siedzibę przedsiębiorstwa z Grazu do okolicznego miasteczka Thal.

Pojazdy oferowane pod marką Meister były przeważnie trójkołowymi mikrosamochodami, z rzadka wyposażanymi w czwarte koło. Ważyły tyle co nic i do ich napędu wystarczały jednocylindrowe silniczki z motorowerów autorstwa Pucha o pojemności skokowej 49 cm3 i mocy 3,5 KM, umieszczane przy tylnym kole. Prędkość maksymalna mogła się wahać w zależności od konfiguracji, ale uśredniając wynosiła ok. 40 km/h, zaś sterowanie odbywało się za pomocy kierownicy motocyklowej.

fot. OLX

Karoserie wytwarzano z ramy rurowej, pokrywanej tworzywem sztucznym. Oferta nadwozi była całkiem szeroka - dostępne były wersje z otwartą i zamkniętą kabiną, pojazdy osobowe i dostawcze. Zamknięte wersje osobowe wyposażano w dwa niewielkie fotele ustawiane obok siebie, zaś w modelach otwartych pasażer siedział za kierowcą.

Produkcja zakończyła się w 1979 r. - popyt który i tak nigdy nie był szczególnie wysoki, coraz bardziej spadał, a przedsiębiorstwo przestało przynosić jakiekolwiek zyski. W sumie wyprodukowano około 1500 pojazdów.

Więcej ciekawych ogłoszeń znajdziesz tutaj:

Trójkołowy helikopter

Jakby tak zamknąć jedno oko, to patrząc od przodu Meister przypomina nieco śmigłowiec - choć może to tylko kwestia szerokiej przedniej szyby, ewentualnie jeszcze tej pachnącej wojskiem zieleni.

fot. OLX

Prezentowany egzemplarz nie jest niczym szczególnym na tle innych pojazdów od Meistera - to zwykła, zabudowana wersja dwuosobowa modelu K-6 produkowanego od 1973 r. Ten konkretny wyprodukowano w 1974 r. i jest jednym z 701 ogółem wytworzonych egzemplarzy tego modelu.

REKLAMA
fot. OLX

W miejscu na przebieg wpisano „10 km”, więc to może być prawdziwy rarytas. A tak już całkiem serio, to widać że wystawiony na OLX Meister jest w naprawdę dobrym stanie wizualnym - tylko może odrobinę „przykurzony”. A z ceną 18 tys. zł może stanowić ciekawego klasyka za rozsądne pieniądze. Niestety, raczej nie do poruszania się na co dzień - będzie mieć problem za nadążeniem za współczesnym, miejskim ruchem.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA