REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Audi E-tron może mieć problemy z korozją. Oby kierowcy dali radę wyhamować przed bramą warsztatu

Amerykańscy właściciele elektrycznych Audi E-tron otrzymali właśnie list, który może trochę zaburzyć ich kalendarz. Muszą zjawić się w serwisie z powodu rdzawego kłopotu.

28.09.2021
12:58
Audi e-tron rdzewieje
REKLAMA
REKLAMA

Korozja to samochodowy odpowiednik ostrej wysypki skórnej. Bywa wstydliwym problemem, bo nie wygląda zbyt dobrze, większość osób próbuje ją jakoś zamaskować, no i należy ją jak najszybciej wyleczyć, bo może się rozprzestrzenić i bywa niebezpieczna.

Najgorsza jest korozja w nowych autach

Wiadomość o tym, że jakiś nowy model rdzewieje, elektryzuje media motoryzacyjne. Nic dziwnego – korozja kojarzy się z „chorobą” aut leciwych i zaniedbanych. Rudy nalot na świeżych samochodach oburza.

Audi e-tron rdzewieje

Właśnie dlatego, media (w tym Autoblog) zelektryzowała właśnie wiadomość ze świata aut elektrycznych. Drogie, luksusowe i duże Audi E-tron rdzewieje!

Audi E-tron rdzewieje. O co chodzi?

Na szczęście, korozję widać jedynie w nagłówkach artykułów, a nie na karoserii. Ten, kto spodziewa się rudych zacieków albo dziur na progach E-trona, musi chyba poczekać jeszcze paręnaście lat. Choć znając niezłe zabezpieczenie Audi przed rdzą, może się nie doczekać.

Audi e-tron rdzewieje

Audi E-tron rdzewieje tak, że nie widać tego z zewnątrz. Niestety, korozja może mieć wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Chodzi bowiem o problem z elektronicznym elementem serwa hamulcowego. Ten element, zdaniem Audi, „mógł nie zostać wyprodukowany przez firmę Continental zgodnie ze specyfikacją”. Dlatego może pojawić się na nim korozja, co z kolei doprowadzi do wadliwego działania układu ABS, efektu twardego pedału hamulca i wydłużenia drogi hamowania. Nic przyjemnego.

Audi E-tron rdzewieje więc po cichu, ale groźnie

Aby zapobiec przykrym wydarzeniom, marka wzywa właścicieli wadliwych aut do serwisów. Na szczęście kłopot nie tyczy się zbyt wielu egzemplarzy. W Stanach Zjednoczonych swój plan dnia będzie musiało zmienić 38 osób, z czego 27 to właściciele „zwykłego” E-trona, a reszta jeździ wersją Sportback. Wozy pochodzą z lipca tego roku. Świeże, a już zagrożone rdzą!

REKLAMA
Audi e-tron rdzewieje
Lepiej nie parkować aut na trawie, bo szybciej rdzewieją.

Akcja serwisowa potrwa kilka najbliższych miesięcy. Jak na razie, nie ma informacji o tym, czy zagrożone zakażeniem rdzą są także inne modele Audi. Na wszelki wypadek lepiej nie stawiać ich np. obok starych Mercedesów Sprinterów, bo jeszcze się zarażą.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA