REKLAMA

Szef projektantów marki premium przyznał, że samochodowe grille są zbyt wielkie

Nadchodzi odwilż. Wygląda na to, że wojna o największy grill w segmencie samochodów premium chyli się ku końcowi. Klienci ich nie chcą, i projektanci zaczęli to zauważać.

ogromny grill
REKLAMA

Lexus jest pierwszą marką, która właśnie otwarcie przyznała, że wielkie grille nie mają sensu. Szef działu projektowego japońskiej marki, Koichi Suga, powiedział we wywiadzie dla Automotive News, że rozmiary oraz design grilli w nowych modelach będą bardziej stonowane. No w końcu.

REKLAMA
Lexus LX600

Rysy przednich części nadwozi są od dawna przedmiotem sporów, bo kiepski design „twarzy” samochodów może pogrążyć całą markę. Ostatnimi czasy najwięcej kontrowersji budzą ogromne grille ze wściekniętymi reflektorami LED. Podobno Lexus miał najwięcej skarg od klientów na ten temat. Myślicie, że tylko Lexus odbierał skargi? Pewnie nie, ale podobno (puszczam oczko) w BMW trzeba wykupić abonament na składanie skarg i za darmo nie można wyrazić swojej opinii. Nie bez winy jest także Mercedes, który tak zaszalał w przypadku Mercedesa EQS. MB najpierw musiał przeprojektować grill, ale to nie pomogło w sprzedaży i ostatnio niemiecki konglomerat podjął decyzję o zakończeniu produkcji elektrycznego kolosa. 

Nieuchronny koniec ogromnych grilli

Koichi Suga przyznał w wywiadzie, co wykazują dotychczasowe badania rynku. Okazuje się, że ogromne, klepsydrowate grille odstraszają potencjalnych konsumentów, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych. 

Więcej o samochodach marki Lexus:

Ten ogromny grill został wprowadzony jako próba przyciągnięcia młodszych nabywców, ale z mieszanymi rezultatami - od początku klienci narzekają na ten język projektowy. W 2018 r. wiceprezes Lexusa odchodził na emeryturę. Oto co powiedział wtedy Jeff Bracken we wywiadzie: „Odbieram telefony od niektórych właścicieli i spędzam dosłownie 45 minut do godziny na rozmowie telefonicznej, słuchając, jak bardzo są rozczarowani projektem grilla”. 

REKLAMA

To ciekawe, że szef działu projektowania Lexusa otwarcie przyznał w rozmowie z bardzo poszanowanym w branży wydawcą, że grille będą mniejsze. To oznacza, że wojna na największy grill w branży może się zakończyć.

Lexus chce załagodzić linie przedniej części nadwozia na wzór tego, jak wygląda przód elektrycznego modelu RZ. Ciekawe co w odpowiedzi przyszykują Niemcy. Np. Audi od lat z dumą korzysta ze swojego singleframe. Może najwyższy czas, żeby zmienić ten projekt np. na simpleframe

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA