Na tanich autach elektrycznych nie da się dobrze zarobić – żegnamy e-Upa i Citigo
Mały elektryczny VW e-Up sprzedawał się tak dobrze, że trzeba było przerwać przyjmowanie zamówień, co właściwie zwiastuje koniec produkcji.
![VW e-up koniec produkcji](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/10/volkswagen-e-up-2.jpg)
Volkswagena e-Up nie da się już zamówić - można próbować szukać ostatnich sztuk na parkingach u dealerów, ale marne szanse, że kiedykolwiek wróci do gamy. Podobnie wygląda sprawa w przypadku elektrycznej Skody Citigo - choć na stronie internetowej producenta widnieje cennik na rok modelowy 2021, to obecnie auta zamawiać nie można. Jak twierdzą sprzedawcy, może będzie można, a może nie - a jeśli jednak tak, to prawdopodobnie w okolicach listopada.
![VW e-up koniec produkcji](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/07/volkswagen-e-up-24.jpg)
Volkswagen sprzedał produkcję do końca przyszłego roku
Po wprowadzeniu dopłaty do samochodów elektrycznych, które wynoszą nawet 9 tys. euro, Niemieccy klienci zaatakowali salony i w ciągu miesiąca złożyli zamówienia na całą obecną i przyszłą produkcję. Gdyby dziś chcieć zamówić auto, najbliższy termin dostawy przypadałby na początek 2022 r. W związku z tym, przyjmowanie zamówień wstrzymano do odwołania.
![volkswagen e-up](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/07/volkswagen-e-up-2020-test-15.jpg)
Odwołania raczej nie będzie
Dopłaty do samochodów elektrycznych mają w Niemczech obowiązywać na samochody, które trafią do klientów do stycznia 2022 r. Jeśli samochód do tego czasu nie zostanie dostarczony – klient i tak nie skorzysta z dofinansowania. A Volkswagen nie przewiduje możliwości zwiększenia produkcji najmniejszych elektryków. Czy nie może, czy też nie chce, bo mu się to nie opłaca – tego nie dociekniemy, ale faktem jest, że dziś nie da się już zamówić e-Upa do produkcji.
![VW e-up koniec produkcji](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/07/volkswagen-e-up-2020-test-18.jpg)
Citigo też już nie ma nie tylko u nas
Alan Favey – szef sprzedaży i marketingu w Skodzie przyznał w rozmowie z magazynem Autocar, że Citigo wyszło – sprzedała się cała produkcja i nie ma planów, by pojawiły się nowe przydziały. Można więc ostrożnie szacować, że wspomniana we wstępie opcja zamawiania nowych Citigo iV pod koniec roku jednak się nie pojawi.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/12/skoda-citigo-electric-iv-test-22.jpg)
Trudno liczyć na to, by w 2022 r. któryś z tych samochodów wrócił do gamy
Volkswagen stawia na rozwój platformy MEB, po ID.3, ID.4 i ID.6 podobno można liczyć na debiut mniejszego ID.1, ale będzie to już auto zupełnie inne i zapewne droższe od e-Upa.
![Skoda Citigo iv electric test](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2019/12/skoda-citigo-electric-iv-test-18.jpg)
Szukasz taniego elektryka? Jedyna nadzieja w Dacii
Jeśli nic się nie zmieni, w przyszłym roku na rynek wyjedzie Dacia Spring. Crossover zbudowany na bazie Renault K-ZE ma przejeżdżać na jednym ładowaniu do 270 km i według różnych źródeł kosztować w bazowej wersji między 10 a 15 tys. euro. W obu wariantach byłaby tańsza od elektrycznego Upa. Nie możemy się doczekać.
![Dacia Spring cena](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/autoblog/2020/07/dacia-spring-concept.jpg)