REKLAMA
  1. Autoblog
  2. Wiadomości

Nowy Volkswagen Multivan w końcu doczekał się silnika TDI. Są już ceny

Duży, pojemny, praktyczny van - czego brakuje w tym zestawie? Oczywiście hasła "silnik wysokoprężny". Na szczęście Volkswagen Multivan w końcu nadrobił ten brak.

07.03.2022
14:01
Nowy Volkswagen Multivan w końcu doczekał się silnika TDI. Są już ceny
REKLAMA
REKLAMA

Do tej pory gama silnikowa Multivana - biorąc pod uwagę typ pojazdu - była odrobinę dziwna. Mogliśmy wybrać wersję benzynową, albo hybrydę plug-in, ale diesla jakoś nie - miał trafić do oferty w późniejszym czasie. Najwyraźniej ten późniejszy czas właśnie nadszedł.

Nawet urocza jest ta podstawowa wersja.

Zanim ceny, to może jeszcze gama silnikowa z kategorii "wysokoprężne". Obejmuje ona:

  • 2.0 TDI 150 KM i 7-stopniowe DSG

I to w sumie byłoby na tyle - nie ma ani słabszego (to raczej nie dziwi), ani mocniejszego silnika zasilanego olejem napędowym. 150-konne TDI w Multivanie można natomiast łączyć z krótkim albo długim nadwoziem. Nie możemy natomiast zdecydować się na przekładnię manualną - podobnie zresztą jak przy pozostałych układach napędowych.

Nie we wszystkich wariantach wyposażenia znajdziemy też opcję wysokoprężnego napędu. Pozbawiona go jest odmiana Energetic, w której jedynym dostępnym źródłem napędzającym koła jest hybryda plug-in.

Jeśli chodzi o resztę informacji technicznych - Multivan z TDI rozpędzi się maksymalnie do 190 km/h, w warunkach testowych spalał średnio 6,5-6,8 l paliwa, a zbiornik o pojemności 58 litrów pozwala przejechać do 900 km przed koniecznością zatrzymania się na tankowanie na stacji. Można nim też holować przyczepy o masie do 2000 kg.

Nowy Volkswagen Multivan TDI - ceny w Polsce

REKLAMA

176 270 zł - od takiego poziomu startuje najtańszy Multivan TDI, a więc wersja Multivan (bazowa) z 2.0 TDI 150 KM i 7-stopniowym DSG w wersji krótkiej. Czyli ok. 20 000 zł taniej od hybrydy plug-in i mniej więcej 13 000 zł drożej od 136-konnej wersji benzynowej. Niewiele droższe od TDI jest natomiast 2.0 TSI 204 KM, wycenione na 178 990 zł.  Za wersję dłuższą, L2, z silnikiem wysokoprężnym, zapłacimy z kolei co najmniej 182 370 zł.

Jeśli natomiast interesuje nas drugi koniec skali, to Multivan Style 2.0 TDI w wersji L1 to minimum 221 180 zł, a odmiana L2 wymaga dopłaty ok. 6000 zł.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA