REKLAMA

Nowy SUV Volkswagena. Marka zdradza więcej szczegółów

W ostatnim czasie Volkswagen zapowiedział trzy nowe modele, które mają poprawić sprzedaż na rynku chińskim. Tym razem zdradził sylwetkę i nazwę jednego z nich.

Nowy SUV Volkswagena. Marka zdradza więcej szczegółów
REKLAMA

Chiny stanowią ważny rynek dla niemieckiego giganta. Firma z Wolfsburga twierdzi, że ma wszystko, czego potrzeba do zostania przodującym producentem samochodów w tej części Azji. Pomysł na zdobycie zainteresowania klientów opiera się na trzech samochodach. Sylwetka pierwszego z nich może się podobać. Nazywa się Volkswagen ID.EVO.

REKLAMA

ID.EVO będzie stylowy

Produkcją dwóch z trzech modeli zajmie się Volkswagen Anhui oraz SAIC Volkswagen. Oba z nich to SUV-y, choć gołym okiem widać, że różnią się wielkością i kształtem reflektorów. Trzeci samochód to notchback opracowany przez spółkę joint venture FAW-Volkswagen. Dziś światła reflektorów „skierowano” na pierwszy pojazd.

Podświetlona sylwetka zdradza bryłę Volkswagena ID.EVO. To zapowiedź przed debiutem, do którego oficjalnie dojdzie 22 kwietnia na Shanghai Auto Show. Grafika zwiastuje nową linię okien, która z tyłu unosi się do góry. Wąskich reflektorów można było się spodziewać, choć poprzednie szkice pokazywały pojazdy bez widocznych dolnych świateł. To dodatkowy i stylowy szczegół.

Osiągi to tajemnica

Słupki A polakierowane na czarno odbiegają odcieniem od koloru nadwozia. Tradycyjnie lusterka to dobra wiadomość – zapewnią lepszą widoczność, choć niewykluczone, że Volkswagen zapewni lusterka cyfrowe jako dodatkowo płatną opcję. Na zdjęciu nie widać klamek, ale spoglądając na model ID.UNYX widać, że Volkswagen Anhui w swoim poprzednim projekcie umieścił je niżej, więc pozostały zacienione.

Wygląda na to, że ID.EVO czerpie garściami z modelu ID.UNYX. Szczegółowe dane techniczne wciąż pozostają tajemnicą. Potwierdzono jednak, że ID.EVO będzie korzystać z najnowszych rozwiązań technologicznych i inteligentnych asystentów. W kwestii cen może być drożej niż za model ID.UNYX, który kosztuje od 209 900 do 249 900 juanów, czyli między 107 900 a 128 400 zł.

UNYX nie osiągnął sukcesu. Cała nadzieja w EVO

Wersja z jednym silnikiem generuje 231 KM, natomiast z dwoma przyzwoite 340 KM. Przy wymiarach 4663 mm długości, 1860 mm wysokości i 1610 mm wysokości auto jest całkiem zwinne. Akumulator o pojemności 80,2 kWh jest jedyną opcją, która w zależności od mocy zapewnia 614 lub 555 km, wg normy CLTC. Nie wiadomo, czy te same silniki zawitają do ID.EVO.

Niestety w 20204 roku niska sprzedaż ID.UNYX spowodowała straty finansowe spółki Volkswagen Anhui. Teraz o sukces zawalczy zupełnie nowy model. Jeśli klienci oprócz ładnej stylistyki zyskają szereg nowych funkcji, SUV może okazać się hitem. Starania Volkswagena w rozwój na rynku chińskim są widoczne na każdym kroku. Interesująca oferta brzmi jak lekarstwo, ale wszystko zweryfikuje czas.

Dowiedz się więcej o nowościach Volkswagena:

REKLAMA
REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-04-15T13:34:49+02:00
Aktualizacja: 2025-04-14T14:24:12+02:00
Aktualizacja: 2025-04-13T10:57:45+02:00
Aktualizacja: 2025-04-12T10:13:06+02:00
Aktualizacja: 2025-04-11T19:19:59+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA