REKLAMA

Nowy Volkswagen Golf nadchodzi. Będzie mieć coś wspólnego z amerykańskim pickupem na prąd

Nowy Volkswagen Golf będzie samochodem elektrycznym - co jednak nie znaczy, że wersja spalinowa odjedzie do lamusa. W multimediach elektrycznego VW znajdziecie amerykańskie geny.

Nowy Volkswagen Golf nadchodzi. Będzie mieć coś wspólnego z amerykańskim pickupem na prąd
REKLAMA

Rivian to nieco ekscentryczny producent elektrycznych samochodów ze Stanów Zjednoczonych. Jego najbardziej znane modele to SUV-y i pickupy z ciekawą stylistyką w stylu retro. Rivian nie jest jednak mistrzem sprzedaży - mimo początkowych ambicji, marce nie udało się nie tylko dogonić, ale nawet nawiązać jakiejkolwiek walki z Teslą. Obecnie firma skupia się raczej na byciu dostawcą technologii, rozwiązań napędowych i oprogramowania dla innych producentów. Trzeba przyznać, że złapała niezłego klienta.

REKLAMA

Mowa o Volkswagenie

Niemiecki koncern - również nie będący obecnie w topowej kondycji pod względem wyników sprzedażowych i finansowych - zawarł z Rivianem umowę, w ramach której zainwestuje w amerykańską firmę łącznie niemal 6 miliardów dolarów. W zamian specjaliści z Riviana mają dostarczać Volkswagenowi oprogramowanie. Stylistyka ich modeli może się zresztą kojarzyć z Golfem II.

Pierwszym modelem, w którym pojawi się nowa platformie cyfrowa Riviana, stanowiąca zmodyfikowaną wersję tej znanej z dzisiejszych modeli R1T i R1S, ma być produkcyjna odmiana niedawno pokazanego ID.Every1. Oprogramowanie pozwoli m.in. na kontrolowanie wszystkich kluczowych funkcji auta i wykonywanie aktualizacji bezprzewodowo. Jego zastosowanie - jak podaje dyrektor VW ds. technicznych Kai Grünitz - pozwoli zmniejszyć koszty projektowania i produkowania samochodu. ID.Every1 przetrze szlaki dla Golfa numer dziewięć, czyli modelu elektrycznego. Golf otrzyma więcej funkcji i bardziej skomplikowane układy.

To tak zwana architektura strefowa

Stref - czyli elektronicznych jednostek sterujących - może być kilka, można zastosować też tylko jedną. Im bardziej zaawansowany model, tym więcej stref - i tym taniej.

Układ ma być „bardzo elastyczny” i bardzo łatwy do aktualizowania, również po tym, gdy klient odbierze już swoje auto. Czy to oznacza także ułatwienie wprowadzania różnych funkcji na abonament? Jak najbardziej.

Nowy Golf będzie zbudowany na platformie SSP

REKLAMA

To oznacza, że skorzysta z architektury 800V zapewniającej szybkie uzupełnianie energii i korzystny przebieg krzywej ładowania. Ma także otrzymać baterie nowego typu, lekkie i o wysokiej gęstości energii. Wersje GTI i R są w planach. Na szczęście Golf VIII z silnikiem spalinowym nigdzie się nie wybiera. Jego kariera może potrwać jeszcze wiele lat. Spalinowej „Dziewiątki” raczej nie będzie… ale w tych czasach niczego nie można być pewnym. Również w tej kwestii.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-03-11T15:48:16+01:00
Aktualizacja: 2025-03-10T14:16:22+01:00
Aktualizacja: 2025-03-10T14:11:43+01:00
Aktualizacja: 2025-03-09T11:59:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-08T15:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-08T14:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-08T11:00:00+01:00
Aktualizacja: 2025-03-07T20:29:55+01:00
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA