Toyotą GR Yaris będziesz mógł kierować w bamboszach. Szykuje się rewolucja
Twardo, twardziej, GR Yaris. Tak wspominam najgorętszego japońskiego hot-hatcha ostatnich lat. Ale Toyota uważa, że do tej pory i tak było zbyt miękko. Teraz ma być jeszcze twardziej... i mocniej... i w automacie.
Jeżeli potwierdzą się najnowsze doniesienia, to GR Yaris otrzyma automatyczną skrzynię biegów. Spokojnie, proszę o spokój. Yaris GR z automatyczną skrzynią biegów będzie super. To jest jak z Porsche 911. Najpierw wszyscy chcą tylko manuala, a potem i tak zamawiają automat. No, chyba że ktoś kupuje jakieś limitowane 911 inwestycyjnie - to wtedy zamawia manual. Może właśnie to samo czeka Yarisa GR? Nowa wersja z automatem będzie szybsza i lepsza na co dzień, ale stara z manualem stanie się tą oryginalną, unikatową... Pożyjemy, zobaczymy. Oto co wiemy na dzień dzisiejszy.
Toyota podobno pracuje nad mocniejszą wersją GR Yarisa
Wieści na ten temat opublikował japoński magazyn Best Car. Rzekomo jesienią tego roku zaprezentowany zostanie ulepszony wariant wyczynowego hatchbacka ze wzmocnionym do 300 KM i 370 Nm silnikiem 1.6 (obecna generacja GR-ki ma 261 KM oraz 360 Nm). Mówi się również, że lifting będzie obejmował poprawki stylistyczne. Produkcja nowego GR Yarisa miałaby się rozpocząć na początku przyszłego roku.
Czytaj więcej o sportowych Toyotach:
Jeżeli plotki się potwierdzą i turbodoładowany silnik o pojemności 1,6 litra będzie generował 300 koni mechanicznych, a moment obrotowy wyniesie 370 Nm, to byłby to najmocniejszy fabrycznie produkowany Yaris. Mocą przewyższałby o 28 KM limitowanego do 500 sztuk Yarisa GRMN z 2022 roku, choć oferowany tylko w Japonii GRMN utrzymałby pozycję lidera w kwestii momentu obrotowego (390 Nm).
W automacie. Powtarzam: W automacie!
Umówmy się, te 30 KM i kilka Nm w lewo, czy w prawo, to żadna rewelacja. Wielu właścicieli wzmacnia swoje GR-ki do takich wartości poprzez proste, wręcz podstawowe tuningowe zabiegi. Prawdziwą bombą byłby fakt, że nowy GR Yaris MY24 otrzyma na nowo opracowaną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów. Nie byłoby to niespodzianką, ponieważ prototyp podobno został już zaprezentowany (w marcu 2022 r. podczas rajdu Toyota Gazoo Racing Rally Challenge). Na dodatek GR z automatem byłby wyposażony w łopatki do zmiany biegów przy kierownicy.
Co jeszcze nowego w GR Yaris?
Okazuje się, że wiele. Nowe hamulce i zawieszenie oraz zwiększona sztywność poprzeczna nadwozia. Yaris przejdzie też gruntowne zmiany stylistyczne dzięki nowym zderzakom i większemu tylnemu spojlerowi. Wewnątrz planowany jest nowszy system multimedialny zapożyczony z większej Corolli GR. Tylko tyle i aż tyle.
Czyżby hype na GR Yarisa miał wrócić ze zdwojoną siłą? Pożyjemy, zobaczymy...